نمایندگی‌های دیپلماتیک اسرائیل در سراسر جهان به دلیل اعتصاب دیپلمات‌ها بسته شد

سفارت اسرائیل در مسکو
سفارت اسرائیل در مسکو Copyright آرشیو خبرگزاری فرانسه
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند بودجه تمام وزارت‌خانه‌های این کشور، به جز وزارت امور خارجه در ۲۰ سال گذشته دو برابر شده است.

آگهی

سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های اسرائیل در سراسر جهان روز چهارشنبه ۳۰ اکتبر به دلیل اعتصاب دیپلمات‌ها و وابسته‌های نظامی این کشور تعطیل شد.

به گزارش تایمز اسرائیل کارکنان کنسولی این کشور به دلیل یک اختلاف دیرین میان وزارت امور خارجه و وزارت دارایی اسرائیل بر سر بودجه لازم برای دیپلمات‌های این کشور اعتصاب کرده‌اند.

تعطیلی موقت نمایندگی‌های اسرائیل در دیگر کشورها از ساعت یک بامداد روز چهارشنبه به وقت تل‌آویو آغاز شده است. این اعتصاب با هماهنگی وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و سندیکای «هیستادروت» اسرا‌ئیل سازماندهی و اجرا شده است.

به گزارش تایمز اسرائیل، تصمیم این اعتصاب احتمالا «منحصر به فرد» پس از آن گرفته شد که خزانه‌داری اسرائیل با تجدید نظر در توافق پیشین با وزارت امور خارجه، اعلام کرد نمایندگی‌های خارجی این کشور باید هزاران دلار پول تنخواهی را که برای مصارف ماموریت‌های دیپلماتیک از قبل گرفته اند، به خزانه بازگردانند.

در بیانیه‌های که در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی هیات‌های دیپلماتیک اسرائیلی منتشر شده آمده است: « به دلیل تصمیم وزارت دارایی بر نقض توافق‌های ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۹ -که از سوی مدیر کل وزارت دارایی تایید و امضا شده و به صورت یک طرفه به اجرا درآمده است...ما مجبور به بستن سفارت‌خانه‌ها هستیم.»

اسرائیل در حال حاضر ۶۹ سفارت‌خانه، ۲۳ کنسولگری و پنج دفتر ماموریت ویژه در سراسر جهان دارد. رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند بودجه تمام وزارت‌خانه‌های این کشور، به جز وزارت امور خارجه در ۲۰ سال گذشته دو برابر شده است. بودجه وزارت امور خارجه اما کاهش یافته و مبلغ‌ آن در حال حاضر معادل ۱/۳ میلیارد شِکِل گزارش شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر خزانه‌داری آمریکا: با ایده‌های جدید اسرائیل، فشار اقتصادی را بر ایران افزایش می‌دهیم

رقیب نتانیاهو از سوی رئیس جمهوری اسرائیل مامور تشکیل دولت شد

سناریوی‌های بحران سیاسی اسرائیل؛ از دولت وحدت ملی تا انتخابات سوم