ادعای یک رسانه آمریکایی: قطر از «حمله ایران به شناورهای نفتی» مطلع بود

ادعای یک رسانه آمریکایی: قطر از «حمله ایران به شناورهای نفتی» مطلع بود
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سرویس‌های اطلاعاتی غربی اعلام کردند که قطر از تصمیم ایران برای حمله به شناورهای نفتی در دریای عمان که ماه مه گذشته رخ داده، مطلع بوده ولی از گزارش آن به متحدان غربی خود امتناع کرده است.

آگهی

سرویس‌های اطلاعاتی غربی اعلام کردند که قطر از «تصمیم ایران برای حمله به شناورهای نفتی در دریای عمان» که ماه مه گذشته رخ داده، مطلع بوده ولی از گزارش آن به متحدان غربی خود امتناع کرده است.

شبکه فاکس نیوز آمریکا با اعلام این خبر مدعی شد که بنا بر گزارشی که از سرویس‌های اطلاعاتی غربی به دست آورده، نیروی دریایی سپاه قدس ایران مسئول اصلی حمله ۱۲ مه به دو تانکر عربستان، یک نفتکش نروژی و اماراتی در بندر فجیره بوده است.

این شبکه همچنین تاکید کرد که دولت ایران و قطر از وقوع این حمله آگاه بوده‌اند. این حمله بلافاصله پس از تشدید تحریم‌های نفتی آمریکا علیه نفت ایران رخ داد و یک هفته پس از آن نیز برخی مقام‌های آمریکایی از احتمال بالای دست داشتن ایران در این حمله سخن گفتند.

وزارت خارجه قطر در واکنش به انتشار این گزارش با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر اتحاد استراتژیک این کشور با ایالات متحده، هر گونه اطلاع این کشور از برنامه‌ریزی انجام شده برای حمله به شناورهای نفتی در دریای عمان را تکذیب کرد.

با این وجود ناتالی گوله، عضو کمیسیون خارجی سنای فرانسه و چهره شناخته شده نهاد ضدتروریسم اروپا ضمن تایید مشاهده گزارش سرویس‌های اطلاعاتی غربی در مورد حمله ۱۲ مه به فاکس نیوز گفته که تلاش دارد با همکاری هم‌پیمانان فرانسه و بریتانیا در خاورمیانه بررسی جامع‌تری در این خصوص انجام دهد.

بیشتر بخوانید:پنتاگون سپاه پاسداران را به دخالت «مستقیم» در حملات فجیره و بغداد متهم کرد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معامله ۱۰ میلیون دلاری ایران و عربستان برای آزادی یک نفت‌کش

ویدئوی سنتكام: ایرانی‌ها یک مین عمل نشده را از نفت‌کش جدا کرده‌اند

پمپئو: ایران مسئول حمله به دو نفت‌کش در دریای عمان است