مادر فرانسوی: بچه‌هایم فریاد می‌زدند؛ مامان را نکش، مامان را نکش!

مادر فرانسوی: بچه‌هایم فریاد می‌زدند؛ مامان را نکش، مامان را نکش!
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت فرانسه به دنبال آن است تا بتواند خشونت خانگی علیه زنان را کاهش داد. در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۳۰ زن در فرانسه توسط همسر و یا شریک زندگی‌شان به قتل رسیدند.

آگهی

صدای کارین در حال گفت‌وگو با دکتر پزشکی قانونی به گوش می‌رسد «بچه‌ها به ویژه بچه بزرگترم فریاد می‌زدند: مامان را نکش، مامان را نکش.» کارین پیش از آنکه به مراجع رسمی شکایت برد، به مدت ۴ سال قربانی خشونت خانگی بود.

او حالا پشت به دوربین و مقابل یک روانپزشک نشسته و از آنچه در این سال‌ها بر سرش آمده سخن می‌گوید. اینکه همسرش موهای او را جلوی بچه‌ها می‌کشیده و او را به سمت میز پرتاب می‌کرده و حتی جایی تلاش کرده او را روی کاناپه انداخته و خفه کند. آن هم در شرایطی که فرزندانش فریاد می‌زدند: «مامان را نکش».

کامی، فعال مدنی در فرانسه می‌گوید: «زنان خشونت‌دیده باید درباره آنچه بر آنها رفته سخن بگویند و بدانند که تحت حمایت قرار می‌گیرند.»

طبق آمار جدید انجمن‌های دفاع از زنان، تعداد زنان کشته شده در اثر خشونت خانگی در سال ۲۰۱۹ در فرانسه به ۱۳۱ نفر رسیده است. 

این آمار نسبت به سال پیش ۱۰ نفر بیشتر شده است. 

دولت فرانسه در نظر دارد با به کار بردن سیاست‌های مختلف و مشورت گرفتن از نهادهای تاثیرگذار این آمار را کاهش دهد. به همین منظور دولت فرانسه از بیمارستان‌ها خواسته تا فرم‌های مربوط به خشونت‌دیدگی زنان در آنجا تکمیل شود.

یک سوم از زنانی که سال ۲۰۱۸ کشته شدند، به پلیس شکایت برده بودند و پرونده‌ای در این نهاد داشتند. قربانیان خشونت نقدهایی به پلیس فرانسه دارند.

در همین حال ماریون تومی، رئیس پلیس در لیون فرانسه می‌گوید: «پزشک متخصص پزشکی قانونی، مقام‌های قضایی و انجمن‌های فعال در حوزه حمایت از قربانیان همگی در فرآیند آموزش افسران پلیس مشارکت دارند. هدف ما حمایت از قربانیانی است که به کمک‌های ویژه نیاز دارند.»

تخمین زده می‌شود که ۳۵ درصد زنان در سراسر جهان خشونت خانگی یا جنسی را تجربه کرده‌اند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این آمار دلیل و نشانی از بحرانی فراگیر و جهانی بودن خشونت علیه زنان است.

به توییتر یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات ده‌ها هزار فرانسوی در اعتراض به خشونت علیه زنان

افزایش خشونت خانگی در فرانسه؛ ۱۳۱ زن از ابتدای سال کشته شدند

اعتراض نمادین در پاریس؛ زنانی که قربانی خشونت خانگی می‌شوند