دو گنج‌یاب بریتانیایی به دزدیدن سکه‌های طلای هزار ساله محکوم شدند

دو گنج‌یاب بریتانیایی به دزدیدن سکه‌های طلای هزار ساله محکوم شدند
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«سکه‌هایی که این دو نفر پیدا کرده‌اند بیش از ۱۱۰۰ سال قدمت و ارزش تاریخی بسیار زیادی دارند.»

آگهی

دو گنج‌یاب آماتور بریتانیایی که بیش از ۳۰۰ سکه طلای عتیقه را به همراه مقداری جواهرات کشف کرده بودند به اتهام پنهان کردن آنها روز پنج‌شنبه در دادگاهی محکوم شدند.

جرج پاول ۳۸ ساله و لیتون دیویس ۵۱ ساله که این مجموعه عتیقه را در «لئومینستر» واقع در مرکز انگلستان کشف کرده بودند آن را متعلق به دورهٔ پادشاهی آلفرد کبیر و دارای ارزش تاریخی بسیار بر شمردند.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

قانون بریتانیا می‌گوید هرکس عتیقه‌ای کشف کند که حاوی فلزاتی با عمر بیش از ۳۰۰ سال باشد باید آن را به صاحب زمین و مقامات محلی اطلاع بدهد. اما این دو مرد گنجینه را برای خود نگه داشته و مقداری از آن را به کمک دو عتیقه‌فروش خبره آب کرده‌اند. پلیس همچنان به دنبال سکه‌های فروخته شده در بازار است.

عکس از ویکی مدیا
مجموعه‌ای از سکه‌های قدیمی بریتانیاییعکس از ویکی مدیا

لسلی میلنر،‌ کارشناس بریتانیایی می‌گوید: «سکه‌هایی که این دو نفر پیدا کرده‌اند بیش از ۱۱۰۰ سال قدمت و ارزش تاریخی بسیار زیادی دارند.» وی همچنین افزود گنجینه کشف شده به دست این دو نفر دست‌کم ارزشی حدود ۲.۹ میلیون پوند دارد.

این دو تن به همراه دو عتیقه‌فروش به جرم دزدی و همدستی برای مخفی کردن جرم محکوم شده‌اند و مجازات آنها روز جمعه از سوی دادگاه تعیین خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دفاع جانانه پیرمرد ۷۷ ساله بریتانیایی مقابل یک سارق

یافتن قطعه طلای صدهزار دلاری با فلزیاب در استرالیا

اسطرلاب هزار ساله با نمادهای باورمندان سه دین ابراهیمی؛ ابزاری که گمان می‌کردند شیء بی‌ارزشی است