جودو؛ چهار طلای دیگر برای ژاپن و رتبه هفتم سعید ملایی در گرند اسلم اوساکا

 جودو؛ چهار طلای دیگر برای ژاپن و رتبه هفتم سعید ملایی در گرند اسلم اوساکا
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تاکانوری ناگاسه از ژاپن در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و سعید ملایی، ملی پوش سابق ایران که با پرچم فدراسیون جهانی جودو در این تورنمنت شرکت کرده بود پس از دو برد و دو باخت در جایگاه هفتم قرار گرفت.

آگهی

جودوکاران ژاپنی در دومین روز از رقابت های گرند اسلم اوساکا چهار مدال طلای دیگر برای کشورشان کسب کردند.

در رقابت های وزن منهای ۷۰ کیلوگرم زنان یوکو انو با غلبه بر کلیه حریفان به فینال راه یافت. جودوکار ژاپنی که در گرند اسلم پاریس نیز به مدال طلا دست یافته بود در مبارزه پایانی کیم پولینگ، حریف قدر هلندی را از پیش رو برداشت.

این مبارزه سخت و نزدیک به وقت های طلایی کشیده شد و با فن شیمه وازای جودوکار ژاپنی با امتیاز ایپون به نفع یوکو اونو به پایان رسید.

یوکو اونو پس از دریافت مدال طلای خود ازدستان مدیر ورزشی فدراسیون جهانی جودو گفت: «برای انجام شیوه مبارزه خودم تمرکز بالایی به خرج دادم و تلاش کردم تا با تکنیک هایی که تمرین کرده بودم حریف را تحت فشار قرار دهم. کاری به نحوه مبارزه او نداشتم و تنها برنامه خودم را اجرا کردم.»

ابینوما پس از شش نقره رنگ مدال طلا را دید

در رقابت های وزن منهای ۷۳ کیلوگرم مردان مدال طلا به ماساشی ابینوما، دیگر جودکار ژاپنی رسید.

ابینوما که سه قهرمانی جهان و دو مدال برنز المپیک را در کارنامه دارد در دور مقدماتی حریفان قدری همچون تامی ماسیاس سوئدی را با اقتدار از پیش رو برداشت تا بخت اول این وزن لقب بگیرد.

درمقابل شوئیچی هاشیموتو، قهرمان سابق جهان نیز نشان داد که از آمادگی بالایی در این تورنمت برخوردار است. او در دور مقدماتی حریفانی از هائیتی، ایتالیا و مغولستان را از پیش رو برداشت و با غلبه بر هموطن اش آراتا تاتسوکوا به فینال این وزن راه یافت.

مبارزه پایان میان ابینوما و هاشیموتو بیش از ۹ دقیقه به طول انجامید و در نهایت این ابینوما بود که با کسب امتیاز طلایی صاحب مدال طلای وزن منهای ۷۳ کیلوگرم مردان شد.

او پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست گفت: «من در پنج یا شش تورنمنت قبلی مدال نقره کسب کرده بودم و اینبار مصمم بودم که دیگر به نقره بسنده نکنم. به همین دلیل انگیزه بالایی داشتم و از نظر فیزیکی و روحی خودم را برای پیروزی در این مبارزه آماده کرده بودم.»

ماساکو دوئی سومین طلایی ژاپن

مدال طلای رقابت های وزن منهای ۶۳ کیلوگرم زنان نیز به جودکاری از ژاپن رسید. ماساکو دوئی در فینال این وزن نانا کوتا، دیگر هموطن اش را از پیش رو برداشت.

ماساکو دوئی مدال طلای خود را از دستان مدیر آموزش و سرپرست مربیان فدراسیون جهانی جودو دریافت کرد.

بهترین فن

بهترین فن روز دوم تورنمنت نیز یک اورا-ناگه بود که کیم پولینگ هلندی برنده مدال نقره مبارزات وزن منهای ۷۰ کیلوگرم زنان مقابل قهرمان سابق جهان از ژاپن به اجرا درآورد.

رتبه هفتم سعید ملایی

فرانکی دی ویت، هموطن پولینگ موفق شد با غلبه بر توموکیوی ژاپنی در مبارزه رده بندی وزن منهای ۸۱ کیلوگرم مردان ضمن کسب مدال برنز برای نخستین بار بر سکوی مسابقات گرند اسلم بایستد. در این وزن تاکانوری ناگاسه از ژاپن به مدال طلا دست یافت و سعید ملایی، ملی پوش سابق ایران که با پرچم فدراسیون جهانی جودو در این تورنمنت شرکت کرده بود پس از دو برد و دو باخت در جایگاه هفتم قرار گرفت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیوان داوری ورزش تعلیق دائم فدراسیون جودوی ایران لغو کرد

جودو؛ روسیه از مدال طلای گرند پری تل آویو بی نصیب نماند

درخشش ژاپنی‌ها در آخرین روز رقابت‌های جودو، گرند اسلم اوساکا