اعتراضات لبنان؛ دومین شب درگیری همراه با تیراندازی در بیروت

اعتراضات لبنان؛ دومین شب درگیری همراه با تیراندازی در بیروت
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش لبنان در یکی از محله های بیروت تلاش کرد تا از درگیری طرفداران حزب الله و جنبش امل با هوادران سعد حریری، نخست وزیر مستعفی این کشور جلوگیری کند.

آگهی

هواداران گروه های حزب الله و امل دوشنبه شب برای دومین شب متوالی در بیروت با معترضان ضدددولتی درگیر شدند.

شرکت کنندگان در تظاهرات لبنان که از روز ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) آغاز شده است خواستار کناره گیری تمام نخبگان سیاسی این کشور از جمله حسن نصرالله، رهبر حزب الله و نبیه بری، رهبر جنبش امل از صحنه سیاسی شده اند.

شدت درگیری ها دوشنبه شب در بیروت کم سابقه توصیف شده است. شماری از هواداران جنبش امل در حالی که تصاویر نبیه بری را در دست داشتند با پرتاب سنگ به معترضان ضددولتی در مرکز بیروت حمله کردند.

طرفداران جنبش امل در جریان این درگیری شعار «شیعه، شیعه» سر می دادند. این در حالی است که از برخی دیگر از محله های بیروت نیز صدای تیراندازی شنیده می شد.

ارتش لبنان در یکی دیگر از محله های بیروت تلاش کرد تا از درگیری طرفداران حزب الله و جنبش امل با هوادران سعد حریری، نخست وزیر مستعفی این کشور جلوگیری کند. خبرگزاری رویترز گزارش داده است که در جریان درگیری هواداران دو گروه شیعه حزب الله و امل با طرفداران سعد حریری تیراندازی روی داده است.

با این حال بنا به گزارش ها در جریان این تیراندازی ها به کسی آسیبی نرسیده است.

از سوی دیگر رسانه های محلی گزارش داده اند که هواداران حزب الله و امل در شهر صور در جنوب لبنان به چادرهای معترضان ضددولتی حمله کرده اند. نیروهای امنیتی پس از حمله هواداران حزب الله و امل به چادرهای معترضان با حضور در محل دست به تیراندازی هوایی زدند.

تظاهرکنندگان ضددولتی لبنان طی هفته های گذشته در اعتراض به «فساد مالی» سیاستمداران و «بحران اقتصادی» این کشور به خیابان ها آمدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه اعتراضات در لبنان؛ بانک ها و مدارس هم چنان تعطیل هستند

توئیتر حساب‌های شبکه وابسته به حزب الله لبنان را مسدود کرد

گسترش تنش‌ها در منطقه؛ اسرائيل اهدافی را در خاک لبنان مورد هدف قرار داد