بیش از ۴۰ سال زندان برای دو کشیش آرژانتینی متهم به سوء استفاده جنسی از کودکان

بیش از ۴۰ سال زندان برای دو کشیش آرژانتینی متهم به سوء استفاده جنسی از کودکان
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکولا کورادی و هوراچیو کورباخو به ترتیب به ۴۲ و ۴۵ سال زندان و آرماندو گومز، باغبان سابق مدرسه ناشنوایان به ۱۸ سال زندان محکوم شدند.

آگهی

دادگاهی در آرژانتین روز دوشنبه دو کشیش کاتولیک و یک باغبان سابق یک مدرسه متعلق به کلیسا برای دانش‌آموزان ناشنوا را در استان مندوسا در ارتباط با ۲۸ مورد سوءاستفاده جنسی از کودکان، محکوم شناخت.

نیکولا کورادی و هوراچیو کورباخو به ترتیب به ۴۲ و ۴۵ سال زندان و آرماندو گومز، باغبان سابق این مدرسه به ۱۸ سال زندان محکوم شدند. این حکم که از سوی سه قاضی دادگاه کیفری صادره شده است بطور مستقیم از شبکه‌های تلویزیونی آرژانتین برای مردم پخش شد.

احکام صادر شده این دادگاه قطعی و غیرقابل تجدید نظر می باشد. بیش از ۲۰ نفر از دانش‌آموزان سابق مدرسه «آنتونیو پروولو» در مندوسا برای ناشنوایان علیه این سه نفر شکایت کرده‌ بودند و پروسه دادگاه سه سال به طول انجامید.

فعالانی که برای به نتیجه رسیدن این پرونده تلاش می کردند پس از اعلام حکم این کشیشان، این پیروزی را جشن گرفتند.

در اوایل ماه جاری، دادستان آرژانتین درخواست دستگیری یک اسقف کلیسای کاتولیک را صادر کرد. مقامات آرژانتینی می گویند که این اسقف به تماس‌های مکرر و ایمیل‌های مربوط به تحقیقاتی درباره سوء استفاده جنسی‌ایی که علیه او مطرح است، تاکنون پاسخ نداده است.

به گفته مقامات دادستانی، گوستاو زانچتا، اسقفی که اتهام سوء استفاده جنسی علیه‌اش مطرح است در واتیکان زندگی می کند و پیشتر در بخش مالی کلیسا کار می کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«لژیونر‌های مسیح» از تجاوز کشیش‌ها به ۱۷۵ نوجوان در مکزیک پرده برداشتند

پاپ: کشیش‌هایی که سوء‌استفاده جنسی می‌کنند ابزار شیطان شده‌اند

«بیش از ۲۰۰ هزار کودک از سال ۱۹۴۰ در اسپانیا توسط روحانیون کاتولیک مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند»