قرآن سوزی در نروژ؛ ایران و پاکستان اعتراض کردند

قرآن سوزی در نروژ؛ ایران و پاکستان اعتراض کردند
Copyright عکس از آرشیو
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام ارشد در وزارت خارجه ایران: «نمی توان به بهانه آزادی بیان به باورها و مقدسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان اهانت کرد.»

آگهی

وزارت امور خارجه ایران روز سه شنبه در اعتراض به آتش زدن کتاب قرآن در جریان تظاهراتی در نروژ کاردار این کشور را احضار کرد.

پیش از این پاکستان نیز سفیر نروژ را در اعتراض به این رویداد احضار کرده بود. رئیس اداره امور شمال اروپای وزارت خارجه ایران در دیدار با کاردار نروژ ضمن ابلاغ مراتب «اعتراض شدید» تهران به قرآن سوزی نسبت به «تبعات و عواقب خطرناک اینگونه اقدامات در گسترش افراط گرایی و خشونت» هشدار داد.

این مقام وزارت امور خارجه ایران همچنین گفت: «نمی توان به بهانه آزادی بیان به باورها و مقدسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان اهانت کرد.»

لارس تورسن، رهبر گروه راست افراطی «اسلامی شدن نروژ را متوقف کنید» (Stop Islamization of Norway) هفته گذشته در جریان تظاهرات در شهر کریستیان سند در جنوب نروژ یک جلد قرآن را به آتش کشید.

تصاویر منتشر شده از قرآن سوزی لارس تورسن نشان می دهد که او در ابتدا از سوی یک مرد و سپس چند فرد دیگر مورد حمله قرار می گیرد. ماموران پلیس نروژ به دنبال بروز درگیری بین لارس تورسن و مهاجمان برای توقف این درگیری وارد عمل می شوند.

پلیس در نهایت لارس تورسن و مهاجمان به او را بازداشت کرد. رهبران گروه های مسلمان نروژ اعلام کرده اند که قصد دارند از گروه راست افراطی «اسلامی شدن نروژ را متوقف کنید» شکایت کنند.

پاکستان روز شنبه ضمن احضار سفیر نروژ از این رویداد ابراز «نگرانی» کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آشوب و درگیری در سوئد در پی فرخوان قرآن‌سوزی از سوی حزب راست افراطی

برنامه راست افراطی دانمارک برای برگزاری تظاهرات ضد اسلامی جدید در سوئد

آغاز مذاکرات اروپا و چین برای دیدار از اردوگاه‌های نگهداری مسلمانان اویغور