دومین زلزله پیاپی در آلبانی؛ شمار کشته‌های زلزله نخست به ۳۰ نفر رسید

دومین زلزله پیاپی در آلبانی؛ شمار کشته‌های زلزله نخست به ۳۰ نفر رسید
Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک روز پس از وقوع یکی از قوی‌ترین زمین لرزه‌های یک دهه اخیر در آلبانی، این کشور برای بار دوم روز چهارشنبه بر اثر زلزله‌ای دیگر با قدرت ۵.۵ ریشتر لرزید.

آگهی

یک روز پس از وقوع یکی از قوی‌ترین زمین لرزه‌های یک دهه اخیر در آلبانی، این کشور برای بار دوم روز چهارشنبه بر اثر زلزله شدید دیگری با قدرت ۵.۵ ریشتر لرزید.

طبق داده‌های اولیه سازمان زمین‌شناسی آمریکا، زمین لرزه دوم روز چهارشنبه ۶ آذر در ساعت ۱۶:۴۵ به وقت اروپای مرکزی در ۱۹ کیلومتری جنوب غربی ماموراس و ۳۸ کیلومتری تیرانا، پایتخت رخ داده است. به گفته شاهدان، این زمین لرزه باعث ایجاد ترک در یکی از ساختمان‌های بلند در خیابان اصلی واقع در پایتخت آلبانی شده است.

زلزله دوم آلبانی در حالی رخ داد که ادی راما، نخست وزیر آلبانی گفته است مسئولان این کشور در تلاشند تا برای اسکان افرادی که خانه‌هایشان در اثر زلزله تخریب شده مکانی فراهم کنند.

وی در زمان بازدید از شهر ساحلی دورس تاکید کرد که فصل سرماست و این خانواده‌ها نمی‌توانند زیر چادر زندگی کنند.

هنوز اطلاعی از آمار خسارت‌ها و قربانیان احتمالی زلزله دوم در دست نیست.

پیش بینی می‌شود که دمای هوای آلبانی در روزهای آینده بالاتر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد باقی بماند اما بارش باران در روز پنجشنبه می‌تواند مانع تلاش‌ها برای کارهای امداد و نجات شود.

در حالی که آلبانی برای قربانیان زلزله ۶.۴ ریشتری روز گذشته، عزای ملی اعلام کرده است، تلاش‌ها برای آواربرداری همچنان ادامه دارد. حدود چهار هزار نیروی امدادی در این عملیات حضور دارند.

بسیاری از آلبانیایی‌هایی که خانه‌هایشان تخریب شده است در صدها چادر، سالن‌های ورزشی، زمین‌های ورزشی و استادیوم‌ها استراحت می‌کنند.

افزایش آمار قربانیان به ۳۰ نفر

از سوی دیگر طبق آخرین آمار، شمار کشته شده‌های زلزله روز گذشته به ۳۰ نفر افزایش یافته است. وزارت دفاع آلبانی با اعلام آخرین آمار کشته‌ها گفت که در زلزله نخست ۶۵۰ نفر زخمی شده‌اند و ۲۰ نفر نیز همچنان مفقود هستند.

اگر شمار کشته شده‌ها ادامه یابد، این زمین لرزه می‌تواند مرگبارترین زمین لرزه از سال ۱۹۷۹ در آلبانی باشد که در آن ۴۰ نفر کشته شدند.

آلبانی فقیرترین کشور اروپاست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زمین لرزه قدرتمند ۶.۴ ریشتری در آلبانی قربانی گرفت

ناآرمی‌ها در آلبانی؛ معترضان خواستار تحریم انتخابات و برکناری نخست‌وزیر شدند

پارلمان آلبانی توافق جنجالی پذیرش پناهجو از ایتالیا را تصویب کرد