بغداد محکوم کرد: آتش زدن کنسولگری ایران در نجف بازتاب دهنده موضع ما نیست

 بغداد محکوم کرد: آتش زدن کنسولگری ایران در نجف بازتاب دهنده موضع ما نیست
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از عکس از رویترز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت خارجه عراق در بیانیه ای که در مورد حمله به ساختمان کنسولگری ایران در نجف منتشر کرده تصریح کرده است که هدف از این حمله «ضربه به روابط تاریخی عراق با ایران و دیگر کشورها بوده است.»

آگهی

دولت عراق روز پنجشنبه حمله به ساختمان کنسولگری ایران در شهر نجف را محکوم کرد. گروهی از معترضان عراقی چهارشنبه شب ۶ آذر (۲۷ نوامبر) به ساختمان کنسولگری ایران در نجف یورش بردند و آن را آتش زدند.

وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه ای تصریح کرده است که هدف از این حمله «ضربه به روابط تاریخی عراق با ایران و دیگر کشورها بوده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است که دولت عراق «اماکن دیپلماتیک در عراق» را محترم می شمارد و اقدام معترضان عراقی بازتاب دهنده موضع بغداد نیست.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز روز پنجشنبه در واکنش به حمله چهارشنبه شب در نجف ضمن ابراز «انزجار» از این رویداد خواستار برخورد «مسئولانه، قاطع و موثر» دولت عراق با مهاجمان شد.

در جریان تظاهرات ضددولتی در عراق که از روز اول اکتبر (۹ مهر) آغاز شد تاکنون دستکم ۳۵۰ نفر کشته شده اند.

برخی گزارش ها حاکی است که در جریان حمله چهارشنبه شب به ساختمان کنسولگری ایران در نجف ۴۷ نیروی امنیتی عراق مجروح شده اند. مقامات عراق به دنبال این حمله مقررات منع رفت و آمد در نجف وضع کردند.

خبرگزاری ایرنا گزارش داده است که همه کارکنان کنسولگری ایران در نجف در «سلامت کامل» به سر می برند و پیش از ورود مهاجمان به ساختمان محل را ترک کرده بودند.

معترضان در عراق پیش از این در روز سوم نوامبر (۱۲ آبان) به ساختمان کنسولگری ایران در شهر کربلا حمله کرده بودند. در جریان این حمله سه معترض در درگیری با نیروهای امنیتی عراق کشته شده بودند.

ایران پس از حمله به ساختمان کنسولگری خود در کربلا از زائران ایرانی خواسته بود تا سفر خود به این شهر مذهبی را به تعویق بیاندازند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عراقی‌ها در سالگرد اعتراض‌های خیابانی خواسته‌های خود را تکرار کردند

نیروهای امنیتی ۹ معترض را در سه شهر عراق کشتند

درگیری‌های خونین در عراق؛ ۵ معترض در ناصریه و ام‌قصر کشته شدند