رهبران تازهٔ سوسیال دموکرات‌ها؛ چالش جدی ائتلاف برای دولت آلمان

رهبران تازهٔ سوسیال دموکرات‌ها؛ چالش جدی ائتلاف برای دولت آلمان
Copyright 
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بسیاری از سوسیال دموکرات‌های آلمان خواهان آن هستند که این حزب از ائتلاف با دولت آنگلا مرکل خارج شود

آگهی

انتخاب دو رهبر تازه برای حزب سوسیال دموکرات آلمان، که هر دو از منتقدان ائتلاف با حزب آنگلا مرکل هستند، پرسش‌هایی را دربارهٔ آیندهٔ دولت ائتلافی این کشور برانگیخت.

روز شنبه نوربرت والتر بوریانس و ساسکیا اسکن، با رأی اکثریت اعضا، به رهبری حزب سوسیال دموکرات آلمان برگزیده شدند، حزبی که نماینده جناح چپ میانه در سیاست آلمان است.

از سوی دیگر حزب محافظه‌کارِ دموکرات مسیحی آلمان به رهبری آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور بی‌درنگ اعلام کرد مایل است با رهبران تازهٔ حزب سوسیال دموکرات همکاری کند.

پل زایماخ، دبیر کل اتحادیهٔ دموکرات مسیحی آلمان گفت:‌ «می‌خواهیم آلمان را به‌خوبی اداره کنیم. به همین منظور بنیادی برای همکاری محافظه‌کاران و سوسیال‌ دموکرات‌ها ایجاد کرده‌ایم و در این بنیاد هیچ چیز عوض نشده است.»

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نتیجهٔ انتخابات درون حزبی باید در روزهای آینده به تأیید نهایی حزب برسد که در آن صورت نخستین برنامهٔ دو رهبر تازه آن خواهد بود که دربارهٔ ماندن در ائتلاف با محافظه‌کارانِ دموکرات مسیحی تصمیم‌گیری کنند.

حزب سوسیال دموکرات آلمان در تشکیل کابینه با حزب دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل ائتلاف کرده است. اما رهبران تازهٔ این حزب که روز شنبه برگزیده شدند از مخالفان این ائتلاف هستند و همین امر سبب شده نگرانی‌هایی دربارهٔ آینده دولت این کشور پدید بیاید.

بسیاری از اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان، که قدیمی‌ترین حزب سیاسی این کشور نیز به شمار می‌رود، خواهان آن هستند که این حزب از ائتلاف با دولت کنونی خارج شود؛ امری که در صورت وقوع احتمالا موجب برگزاری انتخابات مجدد خواهد شد و دولتِ برآمده از آن با توجه به نداشتن اکثریت کنونی پارلمان، از قدرت کمتری برای ادارهٔ کشور برخوردار خواهد بود. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تهدید سوسیال دموکراتهای آلمان به خروج از دولت ائتلافی مرکل

حزب سوسیال دموکرات آلمان به ائتلاف با آنگلا مرکل رای مثبت داد

اولاف شولتس نسبت به قدرت‌گیری راست افراطی در انتخابات پارلمانی اروپا هشدار داد