درخواست ۵ سازمان‌ غیردولتی از پارلمان فرانسه: کمیسیون تحقیق درباره مهاجران شکل دهید

درخواست ۵ سازمان‌ غیردولتی از پارلمان فرانسه: کمیسیون تحقیق درباره مهاجران شکل دهید
Copyright  (AP Photo/Thibault Camus)
Copyright  (AP Photo/Thibault Camus)
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شماری از انجمن‌ها و سازمان‌های غیردولتی روز چهارشنبه (۱۳ آذر) خواستار ایجاد یک کمیسیون تحقیق پارلمانی برای بررسی وضعیت مهاجران در مرز فرانسه شدند.

آگهی

شماری از انجمن‌ها و سازمان‌های غیردولتی روز چهارشنبه چهار دسامبر (۱۳ آذر) خواستار ایجاد یک کمیسیون تحقیق پارلمانی برای بررسی وضعیت مهاجران در مرز فرانسه شدند.

پنج سازمان غیردولتی در بیانیه‌ای نوشتند: «امروز موارد بسیاری از نقض حقوق اساسی مهاجران در مرزها مشاهده می‌شود.»

این سازمان‌ها برخی از موارد را نیز برشمردند و به فقدان هرگونه امکانات بهداشتی و اجتماعی، تخریب پناهگاه‌ها، موانع درخواست پناهندگی، عدم حمایت از افراد بدون همراه زیر سن قانونی، سرکوب سیستماتیک، رفتار وحشیانه، آزار و اذیت افراد حمایت کننده اشاره کردند.

این پنج سازمان که عبارت بودند از عفو بین‌الملل، سازمان امدادی سیماد، پزشکان جهان، پزشکان بدون مرز و گروه امدادی کاتولیک، از نمایندگان پارلمان فرانسه خواستند یک کمیسیون تحقیق پارلمانی را برای تکمیل این یافته‌ها و به‌ویژه ارائه اقدام‌های مشخص مطابق با حق و حقوق اساسی افراد پناهجو شکل دهند.

بیشتر بخوانید:

چند نماینده عضو حزب چپگرای «فرانسۀ تسلیم ناپذیر» در هفته‌های اخیر سعی کرده‌اند با استفاده از حق بازدید نماینده‌ها، از مناطق تحت حفاظت پلیس مرزی دیدن کنند اما درخواست آن‌ها برای دیدن از این مکان‌ها رد شده است.

نماینده‌های حزب «فرانسۀ تسلیم ناپذیر» نیز با اشاره به تعداد افرادی که از سال ۱۹۹۳ میلادی در مرزهای اروپایی جان خود را از دست داده‌اند، کارزاری را با عنوان ۳۷۳۱۴ کشته از اواسط نوامبر در این زمینه راه‌اندازی کرده‌اند.

هدفی که آن‌ها برای این کارزار ذکر کرده‌اند توجه بیشتر به بدرفتاری‌ با افرادی که خواهان پناهندگی در کشور فرانسه هستند است. آن‌ها می‌خواهند با این کارزار، اقدام‌های خلاف قانون متوقف شود.

بیشتر بخوانید:موافقت اعضای اتحادیه اروپا با مکانیزم جدید مهاجرتی پیشنهادی از سوی فرانسه و آلمان

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارشناس مهاجرت: تا ۲۰ سال دیگر از هر ۳ آلمانی یک نفر مهاجر خواهد بود

بحث داغ مهاجرت در پارلمان ملی فرانسه؛ امانوئل ماکرون به دنبال چیست؟

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد