دانشگاه کلمبیا به پناهجویان بورسیه کامل تحصیلی می‌دهد

دانشگاه کلمبیا به پناهجویان بورسیه کامل تحصیلی می‌دهد
Copyright 
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دانشگاه کلمبیا که یکی از برترین موسسات آکادمیک جهان است می گوید بودجه ای را برای اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان پناهجو درنظرگرفته است.

آگهی

مقامات دانشگاه کلمبیا اعلام کردند از این پس بورس کامل تحصیلی به دانشجویان خارجی که آواره و بی خانمان و قربانی سوانح طبیعی و جنگ هستند پرداخت می کند.

دانشگاه کلمبیا یکی از هشت موسسه آکادمیک قدیمی و برتر در شمال و شمال شرقی ایالات متحده، موسوم به Ivy league است. این دانشگاه برای پرداخت بورس به دانشجویان پناهجو ۶ میلیون دلار در نظر گرفته است.

قرار است این ۶ میلیون دلار به ۳۰ دانشجو خارجی انتخابی دانشگاه تعلق گیرد. بورسیه تحصیلی دانشجویان پناهجو، شهریه، اجاره مسکن و کمک حال زندگی روزانه را برای دانشجویانی که در ۱۸ موسسه وابسته به دانشگاه کلمبیا و یا مقر اصلی آن درس می خوانند، تامین می کند.

به گفته سازمان ملل متحد بیش از ۷۰ میلیون نفر در جهان به دلیل جنگ، خشونت و آزار و اذیت و یا سایر مواردی که نقض حقوق بشر نامیده می شوند، از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

دست کم ۲۶ میلیون نفر از این پناهجویان و مهاجران آواره در طبقه بندی های سازمان ملل در چارچوب «پناهنده» قرارمی گیرند و از این میان کمتر از ۳ درصد موفق به ثبت نام در دانشگاه های مختلف و ادامه تحصیل می شوند.

لی بولنیگر، رئیس دانشگاه کلمبیا گفته است افتخار می کند در راس موسسه ای قرار دارد که بورسیه تحصیلی کامل به پناهجویان اعطا می کند.

متقاضیان علاقمند به دریافت بورس تحصیلی حتما باید غیرآمریکایی باشند؛ چه غیرآمریکایی ها که موفق به مهاجرت به این کشور شده اند و یا همچنان خارج از آمریکا هستند. در این میان شانس مهاجرانی که درخواست پناهندگی در آمریکا داده اند از همه بالاتر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حریق و شورش در اردوگاه پناهجویان لسبوس دو کشته بر جای گذاشت

ناخدا مدال افتخاری شهرداری پاریس را بدلیل خشونت فرانسه علیه پناهجویان رد کرد

اسلواکی توافق مهاجرتی اتحادیه اروپا را اجرایی نمی‌کند