جان کری در کارزار انتخاباتی جو بایدن در ایالت آیووا حاضر شد

جان کری در کارزار انتخاباتی جو بایدن در ایالت آیووا حاضر شد
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جان کری، وزیر خارجه دولت باراک اوباما روز جمعه با حضور در کارزار انتخاباتی جو بایدن در ایالت آیووا، همراه با وی برنامه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را پیش‌ بردند. بایدن در این مراسم از نقش کری در توافق آب و هوایی پاریس و توافق هسته‌ای با ایران که ترامپ از هر دوی آن‌ها خارج شد ستایش کرد.

آگهی

جان کری، وزیر خارجه دولت باراک اوباما روز جمعه شش دسامبر (۱۵ آذر) با حضور در کارزار انتخاباتی جو بایدن در ایالت آیووا، همراه با وی برنامه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت را پیش‌ بردند.

جان کری که در سال ۲۰۰۴ میلادی نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری بود یکی از برجسته‌ترین افراد در کارزار انتخاباتی جو بایدن محسوب می‌شود. بایدن در حال حاضر یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و باید در رقابت‌های درون حزبی مبارزه کند.

جان کری در شهر سدار راپیدز ایالت آیووا گفت: «کل جهان در معرض خطر است. ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که پیش از این نشان داده است می‌تواند به سرعت این دنیای از هم پاشیده را درمان کند.»

وی همچنین با اشاره به رابطۀ طولانی مدت و همکاری نزدیکی که با جو بایدن دارد، به طعنه گفت: «تنها تیمی که رابطۀ کاری میان اعضای آن نزدیکتر از ماست، تیم دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین است.»

رویترز
حمایت جان کری از جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکارویترز

جان کری در دوره دوم ریاست جمهوری باراک اوباما در رأس دستگاه دیپلماسی دولت وی خدمت کرد. بایدن و کری همچنین به مدت ۲۴ سال در مجلس سنای ایالات متحده آمریکا حضور داشتند جایی‌که هر دو سابقه ریاست بر کمیته روابط خارجی این نهاد را نیز داشتند.

کری همچنین با تغییر دادن شعار دونالد ترامپ که می‌گوید «عظمت را دوباره به آمریکا برمی‌گردانیم» افزود: «این کشور به رئیس جمهوری نیاز دارد که رفتاری متناسب با شأن آمریکا را دوباره به این کشور بازگرداند.»

او تاکید کرد که جو بایدن فرق بین مخالف و متحد آمریکا را می‌داند.

بایدن نیز در این مراسم از نقش کری در توافق آب و هوایی پاریس و توافق هسته‌ای با ایران که ترامپ از هر دوی آن‌ها خارج شد ستایش کرد.

آیووا اولین ایالتی است که در روز سوم فوریه سال آینده میلادی (۱۴ بهمن) انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری را برگزار خواهد کرد. 

با این حال روز سرنوشت ساز در رقابت نامزدهای دموکرات احتمالا «سه شنبه بزرگ» در روز سوم مارس (۱۳ اسفند) خواهد بود. در این روز انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ۱۵ ایالت برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است روز سوم نوامبر سال ۲۰۲۰ (۱۲ آبان سال ۹۹) برگزار شود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز انتخابات درون حزبی آمریکا در ایالت تاثیرگذار آیووا

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم

دیدار وزیر خارجه بریتانیا با ترامپ؛ چگونه جنگ اوکراین کامرون را به ساحل فلوریدا کشاند؟