لبنان از «۷ کشور دوست» درخواست کمک مالی کرد

لبنان از «۷ کشور دوست» درخواست کمک مالی کرد
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنان روز جمعه شش دسامبر (۱۵ آذر) گفت که از کشورهای دوست خواسته است برای تأمین مالی واردات کالاهای ضروری کمک کنند.

آگهی

لبنان روز جمعه شش دسامبر (۱۵ آذر) گفت که از کشورهای دوست خواسته است برای تأمین مالی واردات کالاهای ضروری کمک کنند. در همین راستا خبرگزاری رویترز به نقل از برخی منابع اعلام کرد که فرانسه قصد دارد یک نشست بین‌المللی را در راستای بسیج حمایت‌ها برای مقابله با بحران عمیق اقتصادی مستعمره سابق خود تدارک ببیند.

سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان که در حال حاضر ریاست دولت موقت کشورش را برعهده دارد گفت که نهاد تحت سرپرستی او درخواست کمک برای تأمین اعتبار به‌منظور واردات مواد غذایی و مواد اولیه فعالیت‌های تولیدی را ارسال کرده است.

حریری در بیانیه‌ای همچنین اضافه کرد: «این درخواست برای عربستان، فرانسه، روسیه، ترکیه، ایالات متحده آمریکا، چین و مصر فرستاده شده است.»

لبنان با سخت‌ترین فشارهای مالی از زمان جنگ داخلی در سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ روبرو است. همزمان یک مقام اروپایی گفت که دعوت‌ نامه‌های نشست ۱۱ دسامبر در پاریس ارسال شده است.

طبق نوشته رویترز به نقل از یک مقام لبنانی، این نشست تلاش می‌کند با بسیج حمایت‌ها، برای مقابله با بحران فعلی به لبنان کمک کند.

این مقام لبنانی که نامش ذکر نشده است همچنین اضافه کرد: «انتظار می‌رود که عربستان سعودی و امارات عربی متحده به نشست گروه حامی که شامل پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند، دعوت شوند.»

بیشتر بخوانید:بحران لبنان؛ دولت نرخ بهرهٔ سپرده‌های ارزی را نصف می‌کند

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دهها تن از جمله چند خبرنگار در تظاهرات خشونت‌بار لبنان زخمی شدند

ناآرامی‌های لبنان؛ آمریکا کمک ۱۰۵ میلیون دلاری به بیروت را بلوکه کرد

حزب‌الله و فرانسه خواستار تشکیل فوری دولت جدید لبنان شدند