ترکیه پس از نشست ناتو: در جنگ با تروریسم تنها ماندیم

ترکیه پس از نشست ناتو: در جنگ با تروریسم تنها ماندیم
Copyright Reuters
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه: این غیرمنطقی است که بعضی گروهها تلاش دارند اقدامات ما در راستای امنیت‌ ملی‌مان را بی‌ارتباط با ناتو نشان دهند. در پایان به توافقی نرسیدیم. ما در جنگ با تروریسم تنها گذاشته شدیم.

آگهی

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه روز جمعه ۶ دسامبر گفت با نرسیدن اعضای ناتو به یک توافق در نشست هفته جاری در لندن، آنکارا در جنگ علیه تروریسم تنها ماند.

تلویزیون «ان‌ تی‌ وی» ترکیه به نقل از آقای آکار گفت: «این غیرمنطقی است که بعضی گروهها تلاش دارند اقدامات ما در راستای امنیت‌ ملی‌مان را بی‌ارتباط با ناتو نشان دهند. در پایان به توافقی نرسیدیم. ما در جنگ با تروریسم تنها گذاشته شدیم.»

آنکارا در ماه‌های اخیر روابط پرتنشی با دیگر هم‌پیمانان خود در ناتو داشته است.

ترکیه که دومین ارتش بزرگ ناتو به حساب می‌آید پیش‌تر تهدید کرده بود در صورتیکه اعضای ناتو کردهای سوریه را به عنوان «تروریست» به رسمیت نشناسند، مانع از امضای توافق دفاعی لهستان و کشورهای حوزه بالتیک خواهد شد.

ترکیه خواهان آن است که کشورهای عضو ناتو از حمله آنکارا به مناطق شمالی سوریه حمایت کنند و آن را جنگ مشروعی بدانند.

این در حالی است که ایالات متحده روابط خوبی با کردهای سوریه دارد و اعضای اروپایی ناتو نیز به دلیل داشتن موضع مشترکی با آمریکایی‌ها در قبال کردها حاضر به چنین کاری نیستند. اروپایی‌ها همچنین معتقدند که این شبه‌نظامیان کارآمدترین مبارزان در مقابل داعش هستند.

هفته گذشته مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه ضمن انتقاد به سخنان و مواضع امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، او را به دلیل حمایتش از نیروهای کرد سوریه حامی «تروریسم» نامید. این اتهام پس از آن مطرح شد که آقای ماکرون به ترکیه هشدار داد پس از حمله به سوریه، نباید از ناتو انتظار همبستگی داشته باشد.

علاوه بر فرانسه، شماری دیگر از کشورهای عضو ناتو نیز این حمله را محکوم کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا حملات ترکیه را محکوم کرد و خواستار توقف فروش اسلحه به آنکارا شد

اردوغان بار دیگر با اعلام حمایت از حماس، نتانیاهو را با هیتلر و استالین مقایسه کرد

علی‌اف در دیدار با اردوغان: جنگ به حل و فصل مشکل تاریخی قره‌باغ کمک کرد