صعود ۲۱ درصدی دلار در یک ماه؛ رئیس بانک مرکزی ایران: صبر ما زیاد است

صعود ۲۱ درصدی دلار در یک ماه؛ رئیس بانک مرکزی ایران: صبر ما زیاد است
Copyright عکس از سایت رسمی بانک مرکزی ایران
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با جهش ۶۰۰ تومانی نرخ رسمی دلار، بازار آزاد تهران شاهد صعود نرخ فروش دلار آمریکا به بالاترین حد در ۶ ماه گذشته بود.

آگهی

همزمان با جهش ۶۰۰ تومانی نرخ رسمی دلار، بازار آزاد تهران شاهد صعود نرخ فروش دلار آمریکا به بالاترین حد در شش ماه گذشته بود.

بانک مرکزی ایران در آغاز معاملات روز دوشنبه بازار ارز با ثبت نرخ فروش ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومانی دلار در سامانه رسمی صرافی‌های بانکی سعی کرد با حمله به نرخ بازار آزاد، ضمن کاهش فاصله نرخ‌ها در دو بازار رسمی و آزاد، شتاب صعود آن را کاهش دهد.

در پی این اقدام، بهای فروش دلار در بازار آزاد تهران از مرز ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان گذشت ولی فاصله نرخ دو بازار از حدود ۵۳۰ تومان در مبادلات روز یک‌شنبه به حدود ۳۰۰ تومان در جریان خرید و فروش‌های روز دوشنبه کاهش یافت.

در همین حال هر یورو نیز در بازار رسمی و آزاد به ترتیب ۱۴ هزار و ۸۵۰ و ۱۵ هزار و ۳۵۰ تومان فروخته شد.

عبدالناصر همتی، رئيس کل بانک مرکزی ایران روز دوشنبه و در واکنش به افت ۲۱ درصدی ارزش برابری ریال طی یک ماه گذشته، گفت:« صبر ما زیاد است و هیجانی برخورد نخواهیم کرد.»

آقای همتی در گفت‌وگو با تلویزیون رسمی ایران، شوک قیمتی بنزین، شایعات درباره لایحه بودجه سال ۹۹ و فضاسازی شبکه‌های خارجی را دلایل اصلی افزایش نرخ ارز عنوان کرد و وعده داد:« به تدریج ثبات را به بازار ارز بازمی‌گردانیم و امیدواریم مانند گذشته به تدریج شرایط بازار ارز را کنترل و ثبات را در نرخ‌ها حاکم کنیم.»

بازار سکه و طلای تهران نیز روز دوشنبه تحت تاثیر رشد قیمت جهانی طلا و بهای داخلی دلار به رشد قیمت‌ها تن داد، به طوری که قیمت هر قطعه تمام سکه طلا به بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۷۰ هزار تومان معامله شد.

در جریان خرید و فروش‌های روز دوشنبه بازارهای جهانی، قیمت هر اونس طلا با افزایش ۴ دلار و ۷۰ سنتی به هزار و ۴۶۴ دلار رسید.

بیشتر بخوانید:بازگشت فضای امنیتی به بازار ارز؛ صعود ۲۲ روزه دلار به ۱۳ درصد رسید

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه پیشروی دلار؛ شِکِل اسرائیل ۳۹۰۰ تومان شد

ادامه رشد دلار؛ فاصله نرخ آزاد و رسمی یورو از ۶۰۰ تومان گذشت

ادامه تضعیف ریال ایران در مقابل ارزهای عمده؛ دلار و یورو به قله چهار هفته گذشته صعود کردند