آلبرتو فرناندر در مقام رئیس جمهوری جدید آرژانین سوگند یاد کرد

آلبرتو فرناندر در مقام رئیس جمهوری جدید آرژانین سوگند یاد کرد
Copyright 
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آقای فرناندز ۶۰ ساله از جبهه «همه» (Todos) کریستینا کرشنر، رئیس جمهوری پیشین آرژانتین را به‌عنوان معاون خود معرفی کرده است؛ مقامی که در نظام ریاستی آرژانتین مانند ایالات متحده آمریکا اهمیت بالایی دارد.

آگهی

مراسم تحلیف آلبرتو فرناندز، رئیس جمهوری آرژانتین روز سه‌شنبه دهم دسامبر در پارلمان این کشور در بوینوس آیرس برگزار شد. آقای فرناندز تا سال ۲۰۲۳ ریاست جمهوری این کشور را بر عهده خواهد داشت. 

آقای فرناندز، کاندیدای پرونیست از جناح چپ میانه در انتخابات ماه اکتبر آرژانتین با کسب بیش از ۴۸ درصد آرا و با غلبه بر مائوریسیو ماکری، رئیس جمهوری راست‌گرای پیشین به پیروزی رسید. مطابق قانون اساسی و مقررات انتخاباتی آرژانتین، یک کاندیدا در صورت کسب ۴۵ درصد آرا در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری، پیروز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در زمان برگزاری مراسم تحلیف، هزاران نفر از هواداران رئیس جمهوری جدید در خیابان‌های مرکز بوینوس‌آیرس تجمع کرده بودند.

رویترز
تجمع هوادران آلبرتو فرناندز در بوینوس آیرسرویترز

آلبرتو فرناندز، وکیل ۶۰ ساله از جبهه «همه» (Todos) کریستینا کرشنر، رئیس جمهوری پیشین آرژانتین را به‌عنوان معاون خود معرفی کرده است؛ مقامی که در نظام ریاستی آرژانتین مانند ایالات متحده آمریکا اهمیت بالایی دارد. 

ماجرای جنجالی بمب‌گذاری در مرکز یهودیان آرژانتین در بوینوس آیرس که به پرونده آمیا مشهور شده است، در زمان ریاست جمهوری کریستینا کرشنر، با خودکشی یکی از قضات رسیدگی کننده به آن، ابعاد تازه ای گرفت. در آن زمان خانم کرشنر به تلاش برای «پنهان کردن نقش ایران» در آن ماجرا متهم شد.

آرژانتین، سومین قدرت اقتصادی آمریکای جنوبی، همچون بسیار دیگری از کشورهای این منطقه درگیر بحران جدی اقتصادی و مالی است. این کشور با ۴۴ میلیون جمعیت، ۵۷ میلیارد دلار به صندوق بین‌المللی پول بدهکار است و نگرانی‌های زیادی درباره ناتوانی آن از بازپرداخت این بدهی وجود دارد.

در فضای سیاسی آرژانتین هواداران خوان پرون، رهبر حزب عدالت‌گرایان (Partido Justicialista) و همسرش اوا پرون که سال‌ها قدرت را در این کشور در دست داشتند، به پرونیست معروف هستند.

** به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید**

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلبرتو فرناندز به‌عنوان رئیس جمهوری جدید آرژانتین برگزیده شد

آمریکا رئوف سلمان عضو ارشد حزب‌الله لبنان را در ارتباط با انفجار مرکز یهودیان در آرژانتین تحریم کرد

خاموشی گسترده در آمریکای جنوبی؛ برق آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه رفت