مجلس نمایندگان ایالات متحده طرح استیضاح ترامپ را منتشر می‌کند

مجلس نمایندگان ایالات متحده طرح استیضاح ترامپ را منتشر می‌کند
Copyright رويترز
Copyright رويترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قرار است مجلس نمایندگان ساعت ۹ صبح سه‌شنبه به وقت واشنگتن (ساعت ۱۵ به وقت اروپای مرکزی/ ۱۷ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) در یک کنفرانس خبری مواد طرح استیضاح دونالد ترامپ را اعلام کند.

آگهی

نمایندگان حزب دموکرات در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را منتشر می‌کنند.

قرار است مجلس نمایندگان ساعت ۹ صبح سه‌شنبه به وقت واشنگتن (ساعت ۱۵ به وقت اروپای مرکزی/ ۱۷ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) در یک کنفرانس خبری مواد این طرح را اعلام کند.

روز دوشنبه کمیته قضایی مجلس نمایندگان ختم جلسات استماع و تحقیق درباره تخلف رئیس جمهوری این کشور از ممنوعیت مداخله خارجی در انتخابات ایالات متحده را اعلام کرد. با توجه به اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان، به نظر می‌رسد این طرح تا قبل از تعطیلات کریسمس، بدون مشکل تصویب شود.

به موجب قانون اساسی ایالات متحده، رسیدگی به تخلفات رئیس جمهوری بر عهده مجلس سنا است. جمهوریخواهان در این مجلس اکثریت را در اختیار دارند.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، طرح نمایندگان دموکرات برای استیضاح دونالد ترامپ شامل دو ماده است. بر این اساس رئیس جمهوری ایالات متحده به «سوءاستفاده از قدرت» و «پنهان کاری در برابر تحقیقات کنگره» متهم شده است. تلاش مجلس نمایندگان برای استیضاح آقای ترامپ از زمان افشای محتویات اولین مکالمه تلفنی میان وی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین آغاز شد. آقای ترامپ در آن مکالمه از همتای اوکراینی خود خواسته بود تا درباره فساد هانتر بایدن، پسر جو بایدن یکی از نامزدهای احتمالی حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۲۰ تحقیق کند.

در صورت تصویب طرح استیضاح دونالد ترامپ، وی پس از آندرو جانسون و بیل کلینتون سومین رئیس جمهوری ایالات متحده خواهد بود که در مجلس سنا «محاکمه» می‌شود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اوکراین: مقامات ما در پرونده استیضاح ترامپ شهادت نمی‌دهند

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند

مجلس نمایندگان آمریکا «از نهر تا بحر» را به عنوان شعار «یهودستیزانه» محکوم کرد