پادشاه عربستان خواستار اتحاد کشورهای خلیج فارس در برابر «خصومت ایران» شد

پادشاه عربستان خواستار اتحاد کشورهای خلیج فارس در برابر «خصومت ایران» شد
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پادشاه عربستان در بخشی از سخنان خود از جامعه جهانی خواست تا با برنامه هسته ای و موشکی ایران مقابله کند.

آگهی

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان روز سه شنبه در جلسه اعضای شورای همکاری خلیج فارس خواستار اتحاد کشورهای منطقه برای مقابله با «خصومت ایران» شد.

پادشاه عربستان گفت: «منطقه ما امروز با وضعیت و چالش هایی روبرو است که همزمان با ادامه اقدامات تهاجمی ایران که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند نیازمند تلاشهایی مشترک برای مقابله با آنها است.»

او در بخشی از سخنان خود همچنین از جامعه جهانی خواست تا با برنامه هسته ای و موشکی ایران مقابله کند. به گفته سلمان بن عبدالعزیز کشورهای منطقه باید از خود در برابر حمله با موشک های بالستیک محافظت کنند.

دولت عربستان از ایران به مسئول حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در روز ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) یاد می کند. این در حالی است که تهران هرگونه دخالت در این حمله را رد کرده است.

شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه ای که روز سه شنبه منتشر شد خواستار افزایش همکاری نظامی و امنیتی برای تامین امنیت منطقه شد. در این بیانیه همچنین بر اتحاد پولی و مالی کشورهای عضو تا سال ۲۰۲۵ میلادی تاکید شده است.

شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر در نشست شورای همکاری خلیج فارس که در ریاض برگزار شده شرکت نکرده است. عربستان، امارات عربی متحده، بحرین و مصر در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ ضمن قطع روابط خود با قطر، این کشور را به حمایت از «تروریسم» و نزدیکی با ایران متهم کردند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سخنان پادشاه عربستان در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران: مماشات جواب نمی‌دهد

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان ۲۰۰ زندانی حوثی را آزاد کرد

بلینکن بار دیگر در خاورمیانه؛ وزیر خارجه آمریکا برای آتش‌بس در غزه رایزنی می‌کند