پلیس دانمارک ۲۰ مظنون به انجام حملات «تروریستی» را دستگیر کرد

 پلیس دانمارک ۲۰ مظنون به انجام حملات «تروریستی» را دستگیر کرد
Copyright APJens Dresling
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک مسئول دستگاه اطلاعاتی دانمارک اعلام کرده است که افراد دستگیر شده «قصد و اراده و نیز قابلیت انجام یک حمله تروریستی را داشتند.»

آگهی

پلیس دانمارک با اعلام خبر دستگیری بیست فرد مظنون به عضویت در یک شبکه «تروریستی اسلامگرا» گفت که این افراد با در اختیار داشتن مواد منفجره و تلاش برای به دست آوردن سلاح قصد داشتند حملاتی را در این کشور انجام دهند.

رئیس پلیس کپنهاگ، پایتخت، روز چهارشنبه در جریان یک کنفرانس خبری بدون ارائه جزئیات بیشتر از این ماجرا اعلام کرد که ماموران پلیس بیست نفر را در این ارتباط دستگیر و بیست خانه را مورد تفتیش و بازرسی قرار داده اند.

در گزارشی که رئیس پلیس کپنهاگ ارائه کرد به اماکنی که قرار بود در این طرح عملیاتی مورد هدف قرار بگیرد و نیز زمان تقریبی انجام این عملیات اشاره‌ای نشده است.

از سوی دیگر فلمینگ دریر،‌ یک مسئول دستگاه اطلاعاتی دانمارک نیز اعلام کرده است که افراد دستگیر شده «قصد و اراده و نیز قابلیت انجام یک حمله تروریستی را داشتند.»

پلیس دانمارک همچنین در گزارش خود تاکید کرده است که در جریان تحقیقات مربوط به این پرونده کلیه افرادی که شناسایی شده و تحت پیگرد بودند، دستگیر شده اند.

افراد دستگیر شده قرار است روز پنجشنبه به موجب قوانین ضد تروریستی دانمارک برای طی شدن مراحل اولیه قضایی توسط قاضی پرونده مورد بازپرسی قرار گیرند. این جلسه پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

دانمارک چهار سال پیش هدف دو حمله تروریستی قرار گرفته بود. دو حمله مسلحانه چهاردهم فوریه سال ۲۰۱۵ در کپنهاگ انجام شد که در جریان آن دو نفر جان خود را از دست دادند و شش افسر پلیس نیز در جریان درگیری با عامل حملات زخمی شدند. این حملات یک کنفرانس با موضوع آزادی مطبوعات و یک کنیسه ( نیایش‌گاه یهودیان) را هدف قرار داده بود.

عامل این حملات یک جوان ۲۲ ساله دانمارکی و فلسطینی تبار بود که پس از مداخله پلیس به ضرب گلوله کشته شد. تحقیقات انجام شده پس از حملات یاد شده تایید کرد که عامل حملات با گروه موسوم به خلافت اسلامی، داعش بیعت کرده و به این گروه گرویده بود.

در سال ۲۰۱۷ نیز یک نوجوان ۱۷ ساله دانمارکی به جرم سازماندهی برای انجام یک حمله تروریستی در دادگاه تجدید نظر به هشت سال مجازات زندان محکوم شد. این نوجوان دانمارکی قصد داشت محل تحصیل سابق خود و نیز یک مدرسه یهودیان در پایتخت را هدف حمله تروریستی قرار دهد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان یک گروه اسلامی مظنون به پیوند با تروریسم را غیرقانونی اعلام کرد

عملیات «ضدتروریستی» در دانمارک و آلمان؛ پلیس پرچم داعش کشف کرد

یک ایرانی در پرونده سوء‌قصد علیه جدایی‌طلبان در دانمارک مجرم شناخته شد