گردشگری در آنگولا؛ از غاری در ساحل آتلانتیک تا چادری مجلل در کویر

گردشگری در آنگولا؛ از غاری در ساحل آتلانتیک تا چادری مجلل در کویر
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«اینجا آخرین بهشت گمشدهٔ آنگولا بود، کسی اینجا را پیدا نکرده بود چون جاده‌ای به سوی اینجا در کار نبود. پدر من که برای ماجراجویی به آنگولا آمده بود این مکان فوق‌العاده را کشف کرد.»

آگهی

این برنامهٔ تجارت در آنگولا به معرفی منطقهٔ نامبیه واقع در جنوب غربی این کشور، و کشف امکانات گردشگری و سرمایه‌گذاری در آن اختصاص دارد.

سفر خود را از دل غاری تماشایی در ساحل آتلانتیک شروع می‌کنیم که در حاشیهٔ کویر نامیبه واقع شده، ناحیه‌ای با درازای ۲۰۰۰ کیلومتر که در سه کشور گسترده شده است.

مهمانسرای «ساحلِ سالار» درست بالای این غار واقع شده و منظرهٔ فوق‌العاده‌ای از صخره‌های طبیعی دارد. خانوادهٔ گردانندهٔ این مهمانسرا که به زیبایی هم تزئین شده، می‌خواهند آن را توسعه بدهند.

آندرئا مارتینز،‌ یکی از گردانندگان این مهمانسرا می‌گوید: «اینجا آخرین بهشت گمشدهٔ آنگولا بود، کسی اینجا را پیدا نکرده بود چون جاده‌ای به سوی اینجا در کار نبود. پدر من که برای ماجراجویی به آنگولا آمده بود به اینجا رسید و این مکان فوق‌العاده را کشف کرد.»

و می‌افزاید:‌ «می‌خواهیم رستوران بزرگتر، سالن همایش، چند اتاق و چادر مجلل بسازیم تا برای همه‌جور گردشگری مناسب باشد.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

با گذر از تپه‌های ماسه‌ای کویر سری به بندر نامیبه می‌زنیم جاییکه شرکت تویوتا می‌خواهد نیم‌ میلیارد یورو برای توسعهٔ اسکلهٔ آن هزینه کند تا علاوه بر ایجاد تسهیلات برای محلی‌ها و گردشگران، ظرفیت این بندرگاه را تا دو برابر افزایش بدهد.

صادرات گرانیت گویای آن است که اقتصاد نامیبه به گردشگری محدود نیست. معدن سنگی در میانهٔ کویر نامیبه واقع شده و استخراج، برش و پرداخت نهایی قطعات سنگِ آن همینجا در آنگولا صورت می‌گیرد. اینجا همچنین معادن طلا، مس، منیزیم، کروم، قلع و سنگ مرمر نیز دارد.

سپس در دل صحرا به دیدار میزبانی دیگر در روستای وی‌یری می‌رویم که در قلب منطقهٔ نامیبه واقع شده است.

مارتین بِرِمِر، تاجر سنگِ اهل آفریقای جنوبی چندی است اینجا چادرهای مجللی برپا کرده است. او معتقد است در مقایسه با دیگر کشورهای جنوب آفریقا، آنگولا سرزمین بکری است برای سرمایه‌گذاری در گردشگری.

مارتین می‌گوید: «من در طول ۱۸ سال گذشته، به گوشه و کنار آفریقای جنوبی و اخیرا در آنگولا سفر کرده‌ام و بسیاری از جاهای دست‌نخورده و مناطق ثبت‌نشده‌ را دیده‌ام. ایجاد این فضا کاملا طبیعی بود چون می‌خواستم افراد را به چنین جایی بیاورم.»

و در حالیکه تشنهٔ دیدار دیگری هستیم، گشت و گذار ما در منطقهٔ نامیبه به انتها می‌رسد.

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

سیاحت در پایتخت آنگولا؛ اهمیت سنت، موزیک و رقص در لوآندا