جودو؛ شکست سعید ملایی زیر پرچم مغولستان و مدال طلای ورزشکار بلژیکی در مسابقات مسترز چینگ‌دائو

جودو؛ شکست سعید ملایی زیر پرچم مغولستان و مدال طلای ورزشکار بلژیکی در مسابقات مسترز چینگ‌دائو
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ماتیاس کاس، جودوکار بلژیکی با کسب مدال طلا در مبارزات وزن منهای ۸۱ کیلوگرم عنوان بهترین ورزشکار مرد روز دوم را از آن خود کرد. کاس که در مسابقات جهانی سعید ملایی را در نیمه نهایی شکست داده بود در فینال ساگی موکی، حریف اسرائیلی را از پیش رو برداشت تا انتقام مسابقات جهانی را از وی بگیرد.

آگهی

جوانان و نوجوانان علاقمند به ورزش جودو در چین با حضور در سالن محل برگزاری دومین روز مسابقات مسترز چینگ‌دائو رقابت نزدیک میان بهترین‌های دنیا را از نزدیک دنبال کردند.

بهترین جودوکار زن

کسب مدال طلا و عنوان بهترین ورزشکار زن روز دوم تورنمنت توسط کیم پولینگ، جودوکار هلندی از آمادگی بالای او حکایت داشت.

پولینگ که پیش از این مسابقات در دو تورنمنت متوالی گرند اسلم به فینال راه یافته بود برای کسب چهارمین عنوان قهرمانی در رقابت‌های مسترز سانه فن دیک، هموطن‌اش را در فینال مبارزات دسته منهای ۷۰ کیلوگرم با امتیاز ایپون از پیش رو برداشت.

جودوکار هلندی پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست آخرین تورنمنت فصل گفت: «من شیوه تهاجمی را دوست دارم که البته اشکالاتی نیز دارد. زیرا گاهی نیاز به تهاجم نیست. منظورم این است که برخی جودوکارها در حمله خوب عمل می‌کنند و من اینگونه نیستم زیرا گاهی امتیاز از دست می دهم. من در شیوه دفاعی تبحر بیشتری دارم زیرا گاهی واقعا نباید حمله کرد.»

شکست قهرمان جهان

در دیگر اوزان رقابت های بخش زنان،‌ نامی نابه‌کورا از ژاپن دیگر شگفتی ساز روز دوم لقب گرفت. این جودوکار ژاپنی در فینال مبارزات وزن منهای ۶۳ کیلوگرم در رقابتی بسیار نزدیک که نتیجه آن با امتیاز طلایی مشخص شد کلاریس اگبنیونو،‌ قهرمان جهان از کشور فرانسه را شکست داد.

نابه‌کورا با این پیروزی ضمن کسب مدال طلا خود را به رتبه یک جهانی این رشته بسیار نزدیک کرد.

بهترین جودوکار مرد

ماتیاس کاس، جودوکار بلژیکی با کسب مدال طلا در مبارزات وزن منهای ۸۱ کیلوگرم عنوان بهترین ورزشکار مرد روز دوم را از آن خود کرد. کاس که در مسابقات جهانی سعید ملایی را در نیمه نهایی شکست داده بود در فینال این وزن ساگی موکی، حریف اسرائیلی را از پیش رو برداشت تا انتقام مبارزه نهایی مسابقات جهانی را از وی بگیرد.

سعید ملایی که تحت پرچم مغولستان در این تورنمنت شرکت کرده بود با شکست در دور دوم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

جودوکار بلژیکی پس از دریافت مدال طلای خود از دست ناظر داوری فدراسیون جهانی جودو گفت: «سه تورنمنت بزرگ را با موفقیت پشت سر گذاشتم. عنوان اروپایی، نقره مسابقات جهانی و مدال طلای مسابقات مسترز. کسب این همه موفقیت در ابتدای فصل برایم مثل رویا بود. بسیار خوشحالم که ثمره تلاش‌های خود را دریافت کردم و حالا منتظر سال ۲۰۲۰ هستم.»

مدال طلای ۷۳ کیلوگرم به جودوکار ژاپنی رسید

شوئیچی هاشیموتو قهرمان سابق جهان از ژاپن مدال طلای وزن منهای ۷۳ کیلوگرم مردان را به گردن انداخت. جودوکار ژاپنی در فینال مبارزات این وزن حریفی از اسرائیل را با امتیاز ایپون شکست داد.

بهترین فن

بهترین فن روز دوم رقابت‌های مسترز چینگ‌دائو را سانه فن دایک هلندی در مبارزه سوم دور مقدماتی مقابل حریف اسپانیایی به اجرا درآورد که امتیاز پیروزی بخش ایپون را برایش به همراه داشت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تمام ورزشکاران ایرانی که پرچم ایران را رها کردند

ادامه درخشش زنان ایرانی در بازی‌های آسیایی؛ کسب مدال در دوچرخه‌سواری، قایقرانی و تکواندو

بهای بلیط‌‌های دیدار دوستانه آرژانتین و استرالیا اعلام شد؛ ۶۳۰ یورو برای دیدن مسی در چین