اتحادیه اروپا: نشست مادرید پیامی قوی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای بفرستد

اتحادیه اروپا: نشست مادرید پیامی قوی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای بفرستد
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هشدار اتحادیه اروپا در شرایطی مطرح می شود که نگرانی‌ها درباره اینکه تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی به جای حرکت رو به جلو، عقب‌گرد کند افزایش یافته است.

آگهی

سران اتحادیه اروپا روز شنبه در هشداری اعلام کردند که نشست سازمان ملل متحد در مادرید باید پیام قدرتمندی برای کشورهایی که آماده کاهش بیشتر گازهای گلخانه‌ای هستند ارسال کند. نشستی که خبرهای امیدوار کننده‌ای از آن به گوش نمی‌رسد.

هشدار اتحادیه اروپا در شرایطی مطرح می‌شود که نگرانی‌ها درباره اینکه تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی به جای حرکت رو به جلو، عقب‌گرد کند افزایش یافته است.

مذاکرات سالانه تغییرات اقلیمی در پایتخت اسپانیا، قرار بود روز جمعه به پایان برسد اما به دلیل اختلافات متعدد در مورد اجرای توافق چهار سال پیش پاریس به آخر هفته کشیده شد.

کریستا میکونن، وزیر محیط زیست فنلاند به‌عنوان فرستاده اتحادیه اروپا در آخرین نشست این اجلاس گفت که ترک این اجلاس بدون دستیابی به یک توافق به‌منظور ارسال یک پیام قوی در مورد لزوم دو برابر کردن تعهدات‌مان برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، غیرممکن است.

وزیر محیط زیست فنلاند همچنین افزود: «این چیزی است که جهان خارج از اجلاس از ما انتظار دارد و ما باید صدای آنها را بشنویم.»

کشورهایی چون نپال، سوئیس، اروگوئه و جزایر مارشال با درخواست اتحادیه اروپا همراه بودند و خواستار بلند پروازی بیشتری برای مبارزه با تغییرات اقلیمی شدند.

ناظران می گویند آخرین پیش‌نویس بیانیه‌ تهیه شده توسط شیلی که ریاست اجلاس را بر عهده دارد فاقد تعهدات قدرتمند مورد نیاز برای تزریق خونی تازه در روند ناامید کننده اجرای توافق پاریس است.

در سال گذشته انتشار گازهای گلخانه‌ای به بالاترین رکورد خود رسید و کشورهایی که خواستار اقدامات جدی‌تری در این باره هستند می گویند کشورهایی که بیشتر از همه آلاینده تولید می کنند باید تعهدات جدی تری برای سال آینده بر عهده بگیرند تا از روند فزاینده انتشار گازهای گلخانه‌ای کاسته شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نشست مادرید از شکافی بزرگ میان حامیان محیط زیست و اقتصادهای بزرگ پرده برداشت

جان کری ائتلافی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی راه‌اندازی کرد

هشدار جدی یازده هزار دانشمند: وضعیت اقلیمی کره‌ زمین اضطراری است