حمایت اوزیل از اویغورها؛ تلویزیون چین پخش بازی آرسنال را لغو کرد

حمایت اوزیل از اویغورها؛ تلویزیون چین پخش بازی آرسنال را لغو کرد
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مسعود اوزیل، بازیکن آلمانی و ترک تبار آرسنال روز جمعه در شبکه های اجتماعی توئیتر و اینستاگرام سرکوب اقلیت مسلمان اویغور در چین را محکوم کرده بود.

آگهی

یکی از شبکه های تلویزیون مرکزی چین روز یکشنبه پخش یکی از بازی های تیم فوتبال آرسنال را پس از انتقاد مسعود اوزیل، هافبک این تیم از رفتار پکن با اقلیت اویغور لغو کرد.

بازی تیم آرسنال با منچسترسیتی که در چهارچوب رقابت های لیگ برتر انگلستان انجام می شود قرار بود روز یکشنبه ساعت ۱۷:۳۰ به وقت اروپای مرکزی (۲۰ به وقت تهران) از شبکه تلویزیونی «سی سی تی وی» (CCTV) چین پخش شود.

مسعود اوزیل، بازیکن آلمانی و ترک تبار باشگاه آرسنال روز جمعه در صفحه خود در شبکه های اجتماعی توئیتر و اینستاگرام سرکوب اقلیت مسلمان اویغور در چین را محکوم کرد. این فوتبالیست ۳۱ ساله همچنین از کشورهای اسلامی به دلیل عدم واکنش به سرکوب اویغورها در منطقه سین کیانگ در غرب چین انتقاد کرده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

شبکه تلویزیونی «سی سی تی وی» در نظر دارد به جای مسابقه تیم آرسنال با منچسترسیتی، بازی تیم های تاتنهام و ولورهمپتون را پخش کند.

باشگاه آرسنال روز شنبه در واکنش به انتقاد مسعود اوزیل از حکومت چین تاکید کرده بود که این باشگاه «همواره به اصل عدم دخالت در سیاست وفادار» بوده است. این باشگاه لندنی همچنین از اظهارات مسعود اوزیل تبری جسته است.

مسعود اوزیل رابطه خوبی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دارد. ترکیه طی سال های گذشته از معدود کشورهای مسلمان بوده که از سرکوب اویغورها در چین انتقاد کرده است.

بنا به اعلام گروه های مدافع حقوق بشر، حکومت چین حدود یک میلیون مسلمان را که اکثر آنها اویغور هستند به اردوگاه اعزام کرده است.

دولت چین ضمن رد این آمار تاکید می کند که این اردوگاهها «مراکز آموزش حرفه ای» هستند. به گفته پکن در این مراکز به مسلمانان کمک می شود تا هم در آینده بتوانند شغل پیدا کنند و هم اینکه در دامن افراط گرایی و تروریسم نیافتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اوزیل، ستاره آرسنال: دایناسور باشگاه را اخراج نکنید من حقوقش را می دهم

واکنش تند پکن به هشدار اتحادیه اروپا درباره اویغورها

ادامه درخشش زنان ایرانی در بازی‌های آسیایی؛ کسب مدال در دوچرخه‌سواری، قایقرانی و تکواندو