افت دلار به پایین‌ترین سطح ۱۰ روز پیش؛ بانک مرکزی ایران: تعادل برقرار شد

افت دلار به پایین‌ترین سطح ۱۰ روز پیش؛ بانک مرکزی ایران: تعادل برقرار شد
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قیمت فروش دلار آمریکا در بازار آزاد تهران به پایین‌ترین حد در ۱۰ روز گذشته رسید.

آگهی

در حالی که طی یک ماه گذشته نرخ ارز در ایران با جهش ۲۳ درصدی مواجه بوده و از حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۴ هزار و ۲۲۰ تومان صعود کرده، همزمان با عقب‌نشینی این نرخ از مرز ۱۳ هزار تومان طی ۳ روز کاری گذشته، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران از بازگشت تعادل به بازار ارز خبر داد.

آقای همتی همچنین وعده داد که با تدام آرامش موجود در بازار ارز، روند کاهنده نرخ تورم در ایران ادامه خواهد یافت.

همزمان با این اظهارات، بانک مرکزی ایران نرخ عرضه دلار در سامانه صرافی‌های تحت مدیریتش را که سه‌شنبه گذشته تا ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش داده بود، با آغاز معاملات روز یکشنبه تا ۱۲ هزار و ۵۵۰ تومان کاهش داد. این نرخ پیش از سهمیه‌بندی دوباره بنزین و ۳ برابر شدن قیمت آزاد آن، ۱۱ هزار و ۴۵۰ بود.

با ادامه نزول قیمت رسمی دلار، بازار آزاد تهران هم در جریان داد و ستدهای روز یکشنبه شاهد کاهش ۵۰ تومانی بهای فروش دلار آمریکا بود. با ثبت نرخ ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومانی در بازار تهران، نرخ دلار به پایین‌ترین سطح در ۱۰ روز کاری گذشته رسید.

بهای هر یورو نیز در بازار آزاد تهران به کمتر از ۱۴ هزار و ۲۵۰ تومان رسید. این نرخ ۴۰۰ تومان بالاتر از بهای رسمی یورو در سامانه رسمی بانک مرکزی بود.

با وجود تعطیلی بازار جهانی طلا، بازار سکه و طلای تهران تحت تاثیر افت نسبی قیمت دلار، بهای هر قطعه تمام سکه طلا به کمتر از ۴ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۴۷ هزار تومان معامله شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پایان شوک هزارتومانی دلار؛ ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و طلا

ادامه جدال مجازی بانک مرکزی و صادرکنندگان؛ دلار آزاد به روند صعودی بازگشت

کدام بازار سرمایه در طول ۱۰ سال گذشته سود بیشتری داشته است: بیت کوین یا مسکن در لندن؟