بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد آخرین حمله آلمان نازی به متفقین؛ «مراقب رشد ملی‌گرایی باشید»

بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد آخرین حمله آلمان نازی به متفقین؛ «مراقب رشد ملی‌گرایی باشید»
Copyright  Associated PressFrancisco Seco
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در جریان نبرد آردن در بلژیک و لوکزامبورگ ده‌ها هزار نفر از سربازان متفقین و به‌ویژه نیروهای آمریکایی جان خود را از دست دادند.

آگهی

مراسم بزرگداشت قربانیان هفتاد و پنجمین سالگرد نبرد آردن، آخرین حمله ارتش آلمان نازی به نیروهای متفقین در بلژیک و لوکزامبورگ با حضور آخرین بازماندگان این جنگ و مقام‌های عالی‌رتبه سیاسی کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا برگزار شد.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهوری آلمان در سخنرانی خود در بلژیک با پذیرش مجدد مسئولیت قربانیان پرشمار این نبرد از سوی آلمان گفت:‌ « درسی که ما اروپایی‌ها از ناسیونالیسم افراطی، نژادپرستی، جنگ و ویرانی گرفتیم این است که اروپا باید متحد و صلح‌طلب باشد. خواهش می‌کنم، این را فراموش نکنید، به‌ویژه در این دوره که ملی‌گرایی و تفکرات خودمحورانگارانه قومی، بار دیگر در حال رشد است.»

Associated Press
قبرستان سربازان آمریکایی در لوکزامبورگAssociated PressVirginia Mayo

در دسامبر سال ۱۹۴۴، هفت ماه پس از پیاده شدن نیروهای متفقین در بندر نرماندی و آغاز پیش‌روی نیروهای آمریکایی به سوی جبهه‌های شرق، ارتش آلمان نازی تهاجم بزرگی را در شمال فرانسه یعنی در بلژیک و لوکزامبورگ علیه نظامیان ایالات متحده آغاز کرد. در جریان ۶ هفته جنگ، نزدیک به ۴۰ هزار نیروی نظامی و دست‌کم ۳ هزار شهروند غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

جرج پتون، فرمانده ۵۹ ساله تفنگداران آمریکایی پس از هفته‌ها مقاومت، توانست محاصره آردن را بشکند. هلن پتون، نوه این ژنرال آمریکایی، مهمان ویژه هفتاد و پنجمین سالگرد نبرد آردن بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مهاجران، ناجی جمعیتِ سالخورده آلمان شدند

آلمان ۸۰ سال پس از آغاز جنگ جهانی دوم از لهستانی‌ها عذرخواهی کرد

اردوغان بار دیگر با اعلام حمایت از حماس، نتانیاهو را با هیتلر و استالین مقایسه کرد