انفجار بمب کنار جاده‌ای در ولسوالی علی‌شیر افغانستان جان ۱۰ غیرنظامی را گرفت

Copyright عکس تزیینی استMassoud Hossaini
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان بر اثر انفجار بمبی دیگر که در یک دستگاه موتور سیکلت و در نزدیکی یک پاسگاه پلیس در ولایت شمالی بلخ جاسازی شده بود، ۱۸ نفر زخمی شدند

آگهی

انفجار بمبی که در کنار جاده‌ای در ولسوالی علی‌شیر واقع در ولایت شرقی خوست کار گذاشته شده بود روز سه‌شنبه، ۱۷ دسامبر، جان ۱۰ غیرنظامی افغان از جمله سه کودک و دو زن را گرفت.

همزمان بر اثر انفجار بمبی دیگر که در یک دستگاه موتور سیکلت و در نزدیکی یک پاسگاه پلیس در ولایت شمالی بلخ جاسازی شده بود، ۱۸ نفر زخمی شدند. در این انفجار در مزار شریف، ۶ نفر از زخمی‌ها ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی و بقیه غیرنظامی بودند.

اگرچه نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان انگشت اتهام را به سوی طالبان نشانه رفت اما هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

گروه طالبان با بمب‌های کنار جاده‌ای به نظامیان، نیروهای امنیتی و کارکنان دولت را در سراسر افغانستان حمله می‌کنند. غیرنظامیان افغان گاه و بیگاه قربانی بمب‌های کنار جاده‌ای می‌شوند که گروه افراطی طالبان کار می‌گذارند.

افراط گرایان طالبان که بیش از نیمی از کشور افغانستان را در کنترل یا تحت نفوذ خود دارند به همراه افراط گرایان داعش تقریبا هر روز دست به حمله علیه نظامیان و غیرنظامیان افغانستان می‌زنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

بازرسان روسیه در تاجیکستان از بستگان متهمان حمله مسکو بازجویی کردند

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند