آمریکا قاضی صلواتی و قاضی مقیسه را تحریم کرد

آمریکا قاضی صلواتی و قاضی مقیسه را تحریم کرد
Copyright irna
Copyright irna
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در این بیانیه آمده است: « [ابوالقاسم صلواتی و محمد مقیسه]‌ صحنه‌گردان بی‌عدالتی در دادگاه‌های نمایشی رژیم هستند که در آن‌ها خبرنگاران، وکلا، کنشگران سیاسی و اعضای اقلیت‌های مذهبی و قومی را به دلیل حق آزادی بیان و گردهمآیی به زندان‌های بلندمدت، شلاق و حتی اعدام محکوم کرده اند.»

آگهی

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ابوالقاسم صلواتی و محمد مقیسه، دو قاضی ایرانی را به اتهام مجازات شهروندان ایرانی و دوتابعیتی تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه داری ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «این دو قاضی دادگاه‌های انقلاب، شهروندان این کشور و همچنین ایرانی‌های دوتابعیتی را برای اعمال حق آزادی بیان و آزادی اجتماعات مجازات کرده اند.»

در این بیانیه آمده است: «[ابوالقاسم صلواتی و محمد مقیسه]‌ صحنه‌گردان بی‌عدالتی در دادگاه‌های نمایشی رژیم هستند که در آن‌ها خبرنگاران، وکلا، کنشگران سیاسی و اعضای اقلیت‌های مذهبی و قومی را به دلیل حق آزادی بیان و گردهمایی به زندان‌های بلندمدت، شلاق و حتی اعدام محکوم کرده اند.»

مقامات آمریکایی بر این باور هستند که ابوالقاسم صلواتی تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر را به دلایل سیاسی به زندان و یا اعدام محکوم کرده است. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به طور مشخص روز پنجشنبه به نقش او در زندانی شدن ژیائو وانگ، محقق و دانشجوی دوره دکترای تاریخ دانشگاه پرینستون آمریکا اشاره کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وزیر خارجه ایالات متحده در مورد ابوالقاسم صلواتی گفت: «او مهره رژیم برای سرکوب است نه یک دوستدار بی طرف عدالت.»

وزارت خزانه داری همچنین محمد مقیسه را به دلیل ریاست جلسات محاکمه «هنرمندان و [منتشرکنندگان] مطالب ضدرژیم در رسانه های اجتماعی» تحریم کرده است.

بنا به تحریم های آمریکا هر گونه داد و ستد با این دو قاضی در آمریکا جرم تلقی خواهد شد. اموال احتمالی ابوالقاسم صلواتی و محمد مقیسه در ایالات متحده نیز توقیف می شود.

مایک پمپئو همچنین روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور صدور روادید برای آن دسته از مقامات کنونی و سابق ایران را که در امر «اذیت و آزار و بازداشت» معترضان در ایران نقش داشته اند محدود می کند.

به گفته وزیر خارجه آمریکا این محدودیت شامل خانواده مقام های ایرانی نیز می شود. مایک پمپئو در این مورد گفت: «اراذل و اوباشی که فرزندان مردم را می کشند اجازه نخواهند داشت فرزندان خودشان را برای تحصیل به ایالات متحده آمریکا بفرستند.»

او در بخش دیگری از سخنانش خطاب به معترضان ایرانی گفت: «آمریکا صدای شما را می شنود، آمریکا از شما حمایت می کند. آمریکا در کنار شما می ایستد.»

وزیر خارجه آمریکا ضمن ستایش از پویا بختیاری، یکی از کشته شدگان اعتراضات ماه آبان در ایران او را فردی توصیف کرد که از دست رژیم «جانی و فاسد ایران» کلافه شده بود. به گفته مایک پمپئو پویا بختیاری به یکی از ترانه های الویس پریسلی، خواننده آمریکایی علاقه داشت. 

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از اعلام خروج این کشور از برجام تحریم های گسترده ای را علیه تهران وضع کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وکیل قاضی منصوری: موکلم آدمی نبود که قصد خودکشی داشته باشد

اتحادیه اروپا وضع تحریم علیه ناقضان حقوق بشر را تسهیل می‌کند

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند