آیت الله سیستانی خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام در عراق شد

آیت الله سیستانی خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام در عراق شد
Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«سریع‌ترین و صلح‌‌آمیز‌ترین راه برای برون‌رفت از بحران جاری و پرهیز از هرج و مرج و نزاع کنونی مراجعه به مردم است. این کار باید از طریق صندوق رای برای انتخابات زودهنگام و پس از تصویب قانون منصفانه انتخابات صورت پذیرد.»

آگهی

آیت الله علی سیستانی، از مراجع شیعیان در عراق خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام در این کشور شد.

آقای سیستانی در اظهاراتی که توسط نماینده‌اش عبدالمهدی کربلایی در نماز جمعه کربلا نقل شد، تنها راه خروج عراق از بحران سیاسی کنونی را برگزاری انتخابات پیش از موعد و تشکیل دولت جدید دانست.

سیستانی تاکید کرده است: «سریع‌ترین و صلح‌‌آمیز‌ترین راه برای برون‌رفت از بحران جاری و پرهیز از هرج و مرج و نزاع کنونی مراجعه به مردم است. این کار باید از طریق صندوق رای برای انتخابات زودهنگام و پس از تصویب قانون منصفانه انتخابات صورت پذیرد.»

بانفوذترین مرجع شیعیان عراق که هم اکنون ۸۹ سال دارد، هرگز در انظار عمومی ظاهر نمی‌شود و به ندرت در مسائل سیاسی نظر می‌دهد. او در آخرین اظهارنظر سیاسی گفته بود که نخست وزیر عراق باید بدون «دخالت خارجی» انتخاب شود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

این روحانی بزرگ شیعه در حالی خواستار عدم مداخله کشورهای خارجی در عراق شده بود که برخی رسانه‌ها گفته بودند ایران نمایندگانی را برای مذاکره جهت تشکیل دولت جدید این کشور به بغداد فرستاده که احتمالا قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در میان آنها بوده است.

اعتراض‌ها و درگیری‌های خونین که بیش از دو ماه و نیم پیش در عراق آغاز شد در نهایت به استعفای عادل عبدالمهدی، نخست وزیر پیشین این کشور انجامید.

بر اساس آخرین آمارهای غیر رسمی از آغاز ناآرامی‌های خونبار در عراق تاکنون بیش از ۴۳۰ نفر کشته و حدود بیست هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات معترضان در عراق همزمان با احتمال معرفی نامزد نخست وزیری

آیت‌الله سیستانی از پیشنهادهای سازمان ملل استقبال می‌کند

سیستانی به قدرت‌های خارجی: نباید تفکرتان را بر معترضان عراقی تحمیل کنید