توئیتر: ۶ هزار حساب کاربری مظنون به ارتباط با ریاض را حذف کردیم

توئیتر: ۶ هزار حساب کاربری مظنون به ارتباط با ریاض را حذف کردیم
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته شبکه اجتماعی توئیتر هرچند اغلب پیام های این حساب های کاربری به زبان عربی منتشر می شد اما آنها در بحث های مرتبط با تحریم ها علیه ایران و موضع گیری مقامات عربستان در رسانه های غربی نیز شرکت می کردند.

آگهی

شرکت توئیتر روز جمعه اعلام کرد که نزدیک به شش هزار حساب کاربری را که این شرکت گمان می کند وابسته به حکومت عربستان بودند مسدود کرده است.

بنا به اعلام توئیتر این حساب های کاربری پیام هایی سیاسی به سود مقامات عربستان منتشر می کردند. به گفته شبکه اجتماعی توئیتر هرچند اغلب پیام های این حساب های کاربری به زبان عربی منتشر می شد اما آنها در بحث های مرتبط با تحریم ها علیه ایران و موضع گیری های مقامات عربستان در رسانه های غربی نیز شرکت می کردند.

طبق اعلام شرکت توئیتر حساب های کاربری مسدود شده به شکلی مبالغه آمیز دست به بازنشر و لایک پیام ها و یا پاسخ به آنها می زدند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تعداد حساب های کاربری مظنون به ارتباط با عربستان که مسدود شده اند ۵۹۲۹ مورد اعلام شده است.

این حساب ها بخشی از ۸۸ هزار حساب کاربری هستند که توئیتر در راستای مقابله با انتشار «هرزنامه» آنها را مسدود کرده است.

شبکه اجتماعی توئیتر حذف توئیت و حساب های کاربری مظنون به انتشار تبلیغات مورد نظر حکومت ها را در سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز کرد. در همین راستا ۲۰۰ هزار حساب کاربری چینی که از معترضان در هنگ کنگ انتقاد می کردند در ماه اوت (مرداد/شهریور) بسته شدند.

شبکه های اجتماعی برای مقابله با انتشار پیام های سازمان یافته به ویژه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا تحت فشار قرار دارند.

سفارت عربستان سعودی در آمریکا تاکنون واکنشی به ادعای توئیتر مبنی بر وابستگی حساب های کاربری حذف شده به ریاض نشان نداده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ با صدور دستوری اجرایی به جنگ شبکه‌های اجتماعی رفت

سعودی‌ها ۲ کارمند توئیتر را برای جاسوسی از منتقدان اجیر کرده بودند

چه کسانی پرطرفدارترین توییت‌های تاریخ توئیتر را نوشته‌اند؟