اعتصابات فرانسه؛ کارگران رای به تعطیلی پالایشگاه کلیدی «گرانپویی» دادند

پالایشگاه نفتی فرانسه
پالایشگاه نفتی فرانسه Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه روز دوشنبه در پیامی به مردم کشورش مدعی شده بود که برغم دعوت اتحادیه‌های صنفی به توقف تولید در پالایشگاه‌ها سوخت رسانی به جایگاه‌ها طبق روال معمول انجام می‌شود.

آگهی

اعضای مهم ترین اتحادیه صنفی کارگری در فرانسه در ادامه تحرکات اعتراضی به قانون جدید بازنشستگی دولت روز دوشنبه به توقف تولید در یکی از کلیدی‌ترین پالایشگاه‌های این کشور رای دادند.

با رای به توقف تولید در پالایشگاهی مهم که نیاز‌های پاریس، پایتخت و مناطق اطراف آنرا تامین می‌کند جنبش اعتراضی و نیز اعتصاب‌های سراسری بر ضد اصلاح قانون بازنشستگی عملا از روز دوشنبه وارد مرحله جدیدی می‌شود.

دولت فرانسه با اجرای طرح اصلاح نظام بازنشستگی قصد دارد مقررات سختگیرانه‌تری را در این زمینه برای کارکنان شرکت راه آهن ملی فرانسه و سازمان حمل و نقل پاریس به اجرا بگذارد. دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری، همچنین در نظر دارد که همه فرانسوی ها، اعم از کارکنان بخش دولتی و خصوصی را ترغیب کند تا برای جلوگیری از کاهش مستمری دوران بازنشستگی شان به جای ۶۲ سالگی در سن ۶۴ سالگی بازنشسته شوند.

این تصمیم سبب شده تا بخش عمده‌ای از سیستم حمل و نقل فرانسه از دو هفته گذشته تاکنون در پی اعتصاب‌های فلج کننده دستخوش اختلالات کم سابقه‌ای شود و معترضان خشمگین در جریان تظاهرات پراکنده در پاریس و دیگر شهرهای این کشور با ماموران پلیس درگیر شوند.

اتحادیه کنفدراسیون عمومی کار فرانسه موسوم به CGT که تاکنون کم‌ترین نرمش را در برابر درخواست‌های دولت برای پایان دادن به اعتصاب‌ها و تعلیق آن در طول تعطیلات پایان سال میلادی از خود نشان داده اینک و با رای روز دوشنبه زمینه توقف فعالیت یکی از مهم‌ترین پالایشگاه‌های نفت این کشور را فراهم کرده است.

بدین ترتیب تولید پالایشگاه و فعالیت مخازن ذخیره نفت شرکت توتال در «گرانپویی» واقع در جنوب شرق پاریس در پی رای کارگران اتحادیه کنفدراسیون عمومی کار از روز سه شنبه متوقف خواهد شد.

یک مسئول اتحادیه صنفی فرانسه در این خصوص به خبرگزاری رویترز گفت: «تصمیم برای توقف فعالیت پالایشگاه گرانپویی با رای اکثریت ضعیف کارگران اتخاذ شد. مسئولان اتحادیه پیش از رای‌گیری یک ساعت به کارگران و اعضا فرصت فکر کردن داده بودند.»

AP
اعتصاب کارگران و تجمع اعضای اتحادیه صنفی کارگری مقابل یک پالایشگاه نفت در فرانسهAP

این در حالیست که پالایشگاه نفتی گرانپویی به دلیل اعتصاب های سراسری که بسیاری از بخش‌های خدماتی در فرانسه از جمله بخش حمل و نقل را در برگرفته و عرضه تولیدات پالایشگاه را با دشواری‌هایی همراه کرده بود پیشتر با رای اعضای اتحادیه صنفی ظرفیت تولید را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش داده بودند.

رای به توقف تولید در یکی از کلیدی‌ترین پالایشگاه‌های نفت فرانسه با آنچه نخست وزیر این کشور در باره نبود نگرانی برای تامین سوخت مورد نیاز پمپ بنزین‌ها بر آن تاکید دارد در تناقض آشکار است.

ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه روز دوشنبه در پیامی به مردم کشورش مدعی شده بود که برغم دعوت اتحادیه‌های صنفی به توقف تولید در پالایشگاه‌ها سوخت رسانی به جایگاه‌ها طبق روال معمول انجام می‌شود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتصابیون فرانسوی به دلیل قطع جریان برق به مجازات تهدید شدند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند