سارایوو، مقصد جدید گردشگران اروپایی

سارایوو، مقصد جدید گردشگران اروپایی
Copyright AP Photo/Amel Emric
Copyright AP Photo/Amel Emric
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بسیاری از گردشگران سارایوو از اروپای غربی می‌آیند و عمدتا جذب ارزانی این شهر بویژه بهای خوراکی‌و نوشیدنی‌ها می‌شوند.

آگهی

شهر سارایوو، پایتخت کشور بوسنی و هرزگووین به یکی از مقاصد گردشگری پررونق در زمستان تبدیل شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، بنا بر اعلام مقامات این شهر، تنها در یازده ماه اول سال جاری میلادی بیش از ۶۲۰ هزار گردشگر (معادل زمانی ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار شب) را در این شهر سپری کرده‌اند که یک رکورد محسوب می‌شود و با توجه به آنکه در ماه دسامبر به مناسبت تعطیلات کریسمس، سفرهای بیشتری به این شهر انجام می‌شود، انتظار می‌رود این آمار بطور قابل توجهی افزایش یابد.

بسیاری از گردشگران سارایوو از اروپای غربی می‌آیند و عمدتا جذب ارزانی این شهر بویژه بهای خوراکی‌و نوشیدنی‌ها می‌شوند.

دانین علیمانوویچ، شهروند آلمان می‌گوید: «اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن وقت است. بویژه زمانی که هوا کاملا صاف و روشن است. ما واقعا لذت بردیم.»

ملیحا تورکوویچ که به همراه خانواده‌اش از جنوب کرواسی به سارایوو آمده نیز می‎گوید: «خیلی خوب است، همه چیز مطابق با خواست مردم وجود دارد. بازار کریسمس سارایوو نیز بسیار زیباست.»

کوههای برفی سارایوو با ارتفاعی بیش از ۲ هزارمتر بالاتر از سطح دریا نیز طرفداران بسیاری دارد؛ تنها پس از ۲۰ دقیقه رانندگی به استراحتگاههای کوهستانی می‌رسیم.

ساشا سوژتیکانیان، مدیر یکی از استراحتگاه‌ها می‌گوید: «در اینجا پتانسیل‌های کشف نشده بسیاری وجود دارد... من بیشتر زندگیم را برای کار در خارج از کشورم و در استراحتگاهها گذرانده‌ام و فکر می‌کنم که گردشگری در بوسنی و هرزگوین چیزی است که قطعا در آینده سرمایه گذاری‌های بیشتری را به خود جلب خواهد کرد.»

به گفته مقامات شهر، آمارها نشان دهندۀ آن است که شمار گردشگران سارایوو در مقایسه با سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است و آنها امیدوارند با توجه به پتانسیل‌های شهر، وضعیت باز هم بهتر شود.

دامنۀ کوههای سارایوو پیش از این در سال ۱۹۸۴ میلادی میزبان رقابتهای اسکی بازیهای المپیک زمستانی بودند اما پس از آن درگیری‌های خونین دهه ۹۰ میلادی در بوسنی و هرزگوین، بسیاری از استراحتگاههای کوهستانی این منطقه را نابود کرد.

اکنون سرمایه‌گذاران جدیدی به سارایوو آمده‌اند که در فکر بازسازی این منطقه به عنوان یک تفریحگاه ورزشی و برفی برای زمستان‌ها و ساخت هتل‌های جدید هستند.

از جمله این افراد بدر البلوشی، سرمایه‌گذار اماراتی و مالک استراحتگاه بزرگی در «کوه تربویچ» است که اکنون هتلی را نیز در «کوه ایگمان» خریده است.

با وجود کم بودن برف طبیعی و دلخوری دوستداران اسکی از گرم شدن هوا، صاحبان هتل‌های کوهستانی سارایوو می‌گویند که هتل‌ها همچنان مملو از مسافر است و تمام اتاق‌ها رزرو شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسیر بالکان غربی، دروازه جدید مرگ برای پناهجوها

اردوغان در سارایوو به دنبال چیست؟

شرایط جوی قطبی در پایتخت بوسنی