نرخ زاد و ولد در ژاپن برای نخستین بار به زیر ۹۰۰ هزار نوزاد رسید

نوزاد ژاپنی
نوزاد ژاپنی Copyright flicker
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از دیگر علل کاهش نرخ زاد و ولد می‌توان به شمار بالای افراد مجرد در این کشور اشاره کرد. بر اساس آمار ارائه شده از هر سه فرد ژاپنی ۱۸ تا ۳۴ سال دو نفر مجرد هستند.

آگهی

شمار نوزادانی که سال ۲۰۱۹ میلادی در ژاپن به دنیا آمدند پایین‌ترین میزان طی نیم قرن گذشته در این کشور بوده و رکوردی تاریخی را از این حیث به جای گذاشته است.

وزارت امور اجتماعی ژاپن با اعلام این خبر روز سه شنبه تصریح کرد که طی سال جاری میلادی کمتر از ۹۰۰ هزار نوزاد در این کشور متولد شده‌اند که این میزان نسبت به سال گذشته ۵.۹ درصد کاهش داشته است.

میزان مرگ و میر در ژاپن در مقابل طی سال جاری ۵۱۲ هزار مورد بیش از زاد و ولد بوده و برای نخستین بار است که این میزان از مرز ۵۰۰ هزار نفر عبور می‌کند. رقم دقیق زاد و ولد در ژاپن ۸۶۴ هزار نفر گزارش شده‌ است.

کاهش تاریخی شمار نوزدانی که سال ۲۰۱۹ به دنیا آمدند بار دیگر حکایت از مشکلات عمده ناشی از پیری جمعیت و نرخ پایین زاد و ولد در کشور آفتاب تابان دارد.

در این کشور که میانگین سنی جمعیت بسیار بالا است افراد ۶۵ ساله حدود سی درصد کل جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند؛ مسئله ای که می تواند آثار مخربی بر هزینه‌های بخش بهداشت و نیز بازنشستگی به همراه داشته باشد.

از سوی دیگر به گفته یک مسئول وزارت مامور به ارائه آمارهای ملی کاهش تاریخی نرخ زاد و ولد در سال جاری میلادی با کاهش شمار زنان ۲۵ تا ۳۹ ساله در ژاپن نیز ارتباط داشته است.

از دیگر علل کاهش نرخ زاد و ولد می‌توان به شمار بالای افراد مجرد در این کشور اشاره کرد. بر اساس آمار ارائه شده از هر سه فرد ژاپنی ۱۸ تا ۳۴ سال دو نفر مجرد هستند.

تولد نوزادان خارج از ازدواج نیز با توجه به ریشه‌های سنتی و فرهنگی حاکم بر جامعه ژاپن جایگاه مناسبی در این کشور ندارد و در میان اغلب خانواده‌ها امری نامطلوب تلقی می‌شود.

هزینه بالای زندگی به خصوص برای قشر جوان نیز از دیگر عوامل پایین بودن نرخ زاد و ولد در ژاپن عنوان شده است. از همین رو زوج‌های جوان به دلایل مالی و هزینه‌هایی که تولد نوزاد به همراه دارد به سختی تن به بچه دار شدن می‌دهند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روستای ۲۸ نفره ایتالیایی تولد نخستین نوزاد پس از ۸ سال را جشن گرفت

پستچی ژاپنی ۲۴ هزار نامه و بسته پستی را به خانه‌اش برده بود

سازمان ملل در مورد کاهش شدید جمعیت در جنوب شرق اروپا هشدار داد