دادگاه رومانی متهمان به قاچاق کودک را تبرئه کرد

کودکان سوار بر قطار در بخارست، پایتخت رومانی
کودکان سوار بر قطار در بخارست، پایتخت رومانی Copyright عکس از ای پی
Copyright عکس از ای پی
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«انکار واقعیت به‌وسیلهٔ قضات پرونده شگفت‌انگیز است زیرا آنها برای توجیه حکم تلاشی نکرده و شواهد و مدارک را به داستان‌پردازی تقلیل داده‌اند.»

آگهی

حکم دادگاهی در رومانی مبنی بر تبرئه و آزادی متهمان به قاچاق کودک موجی از اعتراض را در میان کنشگران حقوق کودک و حقوق بشر برانگیخت.

دادگاه شهر مورِس در مرکز رومانی روز دوشنبه ۲۵ تن را که به قاچاق ۱۶۸ کودک از این کشور به بریتانیا متهم شده بودند تبرئه کرد.

دادستانان این پروندهٔ‌ جنجال‌برانگیز نزدیک به یک دهه تلاش کردند تا جرائم این افراد را در زمینه‌ٔ قاچاق کودک، پول‌شویی، تشکیل باند مجرمانه، و استفادهٔ غیرقانونی از سلاح اثبات کنند اما قاضی دادگاه تجدید نظر، ادعای آنان را وارد ندانست و به برائت متهمان رأی داد.

یکی از دادستانان پرونده اعلام کرد از «انکار واقعیت» به‌وسیلهٔ قاضی پرونده شگفت‌زده است زیرا آنها برای توجیه حکم تلاشی نکرده و شواهد و مدارک را به «داستان‌پردازی» تقلیل داده‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

تمامی ۲۵ مرد مظنون در سال ۲۰۱۰ در لندن بازداشت شده بودند. در آن سال بیش از ۳۰۰ نیروی پلیس بریتانیا و رومانی همزمان عملیات مشترکی را آغاز کردند که هدف آن انهدام یک شبکهٔ قاچاق کودک بود که هستهٔ آن در شهر رومانیاییِ «تاندارِی» جای داشت.

بنا به گفتهٔ مقامات پلیس، اعضای این گروه کودکان ۷ تا ۱۵ ساله را از رومانی بریتانیا می‌آورده و سپس آنها را به دزدی و گدایی برای این گروه وا می‌داشته‌اند.

در ماه فوریه امسال که دادگاه بدوی به تبرئه این مجرمان رأی داده بود حدود ۲۰ سازمان غیرانتفاعی با نوشتن نامه‌ای به کمیسیون و شورای اروپا خواستار آن شدند که در زمینهٔ قاچاق انسان «مسئولیت رومانی را به مقامات این کشور یادآوری» نماید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قهرمان بریتانیایی دو استقامت از تجربه «تلخ» دوران کودکی خود پرده برداشت

«لژیونر‌های مسیح» از تجاوز کشیش‌ها به ۱۷۵ نوجوان در مکزیک پرده برداشتند

پزشکان بدون مرز: کودکان پناهجو در یونان دست به خودکشی می‌زنند