نیایش میلاد مسیح از بیت لحم تا واتیکان

نیایش میلاد مسیح از بیت لحم تا واتیکان
Copyright Copyright 2019 The Associated Press. All rights reservedAlessandra Tarantino
Copyright Copyright 2019 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پاپ فرانسیس در عشای ربانی شب تولد مسیح گفت: ««میلاد مسیح (نوئل/کریسمس) به ما یادآوری می‌کند که عشق خدا به تمام انسان‌ها، حتی بدترینشان ادامه دارد. عشق خدا بدون شرط و رایگان است.»

آگهی

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان شامگاه سه‌شنبه در جریان عشای ربانی شب میلاد مسیح (به روایت کاتولیک‌ها) در کلیسای سنت پی‌یر رم خواستار اولویت عشق بدون شرط و رایگان در برابر منطق کالایی شد.

در این مراسم که مانند هر سال با حضور هزاران نفر از مومنان مسیحی برگزار شد، پاپ فرانسوا گفت: «میلاد مسیح (نوئل/کریسمس) به ما یادآوری می‌کند که عشق خدا به تمام انسان‌ها، حتی بدترینشان ادامه دارد. عشق خدا بدون شرط و رایگان است؛ حتی اگر تو افکار ناسالمی داشته باشی و بدترین اشتباهات را مرتکب شده باشی... چراکه عمومیت و رایگانی این عشق، برخلاف منطق کالایی و مبادله‌ای حاکم بر جهان، برای صلح و خوشوقتی است.»

پاپ فرانسیس که به‌عنوان یکی از مردمی‌ترین رهبران کلیسای کاتولیک سده‌های اخیر شناخته می‌شود، از مومنان مسیحی خواست تا برای تغییر جهان و کلیسا، به جای تلاش برای عوض کردن دیگران، خود را تغییر دهند.

پاپ ۸۳ ساله چهارشنبه ظهر هفتمین پیام کریسمس خود، معروف به اوربی و اُربی (خطاب به واتیکان و سراسر جهان) را قرائت خواهد کرد.

مراسم عشای شب تولد مسیح در شب ۲۴ دسامبر، یکی از بزرگ‌ترین آیین‌های مذهبی کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها در سراسر جهان است.

در بیت‌لحم، جایی که زادگاه عیسی ناصری به شمار می‌رود، مراسم عشای ربانی شب تولد مسیح با حضور هزاران نفر از مسیحیان فلسطینی و دیگر کشورهای جهان برگزار شد. مومنان کاتولیک پس از یک روز جشن و راهپیمایی به کلیسای «بازیلیک میلاد» پیوستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مراسم عشای ربانی در بیت‌لحم با حضور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و شمار قابل توجهی از دیپلمات‌های کشورهای خارجی برگزار شد. با این حال به دلیل عدم صدور اجاز سفر به شمار گسترده‌ای از اقلیت مسیحی نوار غزه، شمار گسترده‌ای ازکاتولیک‌های ساکن این بخش تحت محاصره نتوانستند در عشای ربانی زادگاه مسیح شرکت کنند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسلمانان و اجرای آداب مسلمانی در شهر کاتولیک‌نشین در اسپانیا

مراسم زنجیرزنی خونین کاتولیک‌های فیلیپینی در روز مصائب مسیح

مجلس نمایندگان آمریکا «از نهر تا بحر» را به عنوان شعار «یهودستیزانه» محکوم کرد