حواشی نامتعارف سیاست آمریکا؛ از پخش معاینه دندان تا شوخی با آدم خواری

حواشی نامتعارف سیاست آمریکا؛ از پخش معاینه دندان تا شوخی با آدم خواری
Copyright عکس ها از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فعالیت سیاستمداران آمریکا در سال ۲۰۱۹ تنها به مناقشات سیاسی و کارزارهای انتخاباتی خلاصه نشد بلکه حاشیه هایی گاه خنده دار نیز به همراه داشت.

آگهی

عرصه سیاست داخلی آمریکا در سال ۲۰۱۹ شاهد رویدادهای سرنوشت سازی از جمله آغاز به کار کنگره جدید با اکثریت دموکرات ها در مجلس نمایندگان و تصویب طرح استیضاح دونالد ترامپ در این مجلس بود.

دوره چهار ساله ریاست جمهوری دونالد ترامپ در روز ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) سال جاری به نیمه خود رسید. این در حالی است که مهمترین دغدغه چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده در ماه های باقی مانده احتمالا انتخاب مجدد به این سمت در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

شمار زیادی از سیاستمداران حزب دموکرات در سال ۲۰۱۹ وارد عرصه رقابت برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شدند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دموکرات ها همچنین پس از هفته ها تحقیقات مقدماتی برای استیضاح دونالد ترامپ در نهایت در روز ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) به دو ماده طرح استیضاح در مجلس نمایندگان رای مثبت دادند.

با این حال فعالیت سیاستمداران آمریکا در سال ۲۰۱۹ تنها به مناقشات سیاسی و کارزارهای انتخاباتی خلاصه نشد بلکه حاشیه هایی گاه خنده دار نیز به همراه داشت.

در این گزارش برخی از این حاشیه های طنزآمیز و نامتعارف را مرور کرده ایم.

پخش زنده معاینه دندان های سیاستمدار دموکرات

بتو اورورک، سیاستمدار دموکرات از ایالت تگزاس در ماه ژانویه سال جاری تصاویر معاینه دندان های خود در مطب دندانپزشکی را در شبکه اجتماعی اینستاگرام پخش کرد.

او که تنها چند هفته قبل از آن از راهیابی به مجلس سنا باز مانده بود قصد داشت تا دندانپزشک خود را که مادری مکزیکی و پدری آمریکایی داشت به هوادارانش معرفی کند.

بتو اورورک روز ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) وارد عرصه رقابت با دیگر دموکرات ها برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ شد. او پس از آنکه در نظرسنجی ها با اقبال طرفداران حزب دموکرات روبرو نشد در روز اول نوامبر (۱۰ آبان) کارزار انتخاباتی خود را به حالت تعلیق در آورد.

شوخی سناتور جمهوریخواه با آدم خواری

تد کروز، سناتور ایالت تگزاس آمریکا در روز پنجم ژوئن (۱۵ خرداد) به یکی از تبلیغات مخالفان خود در شبکه های اجتماعی واکنش نشان داد. او در صفحه توئیتر خود در واکنشی طنزآمیز به انتشار عکسش در کنار عبارت «این مرد پسر من را خورد» نوشت: «او خوشمزه بود!»

رئیس جمهوری که پیشنهاد خرید گرینلند را مطرح کرد

رسانه های آمریکا در ماه اوت گزارش دادند که دونالد ترامپ به دنبال خرید گرینلند از دانمارک است. مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک ضمن مخالفت با این طرح ایده خرید گرینلند را «مضحک» خواند.

این واکنش نخست وزیر دانمارک منجر به لغو سفر دونالد ترامپ به دانمارک شد. رئیس جمهوری ایالات متحده به صراحت دلیل لغو سفرش را عدم آمادگی دانمارک برای مذاکره بر سر فروش گرینلند عنوان کرد.

گرینلند جزیره ای خودمختار در آب های اقیانوس منجمد شمالی است که به دانمارک تعلق دارد. جمعیت این جزیره به ۶۰ هزار نفر نمی رسد.

تماس اشتباهی رودی جولیانی با خبرنگار «ان بی سی»

رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ در روز ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) با تلفن همراه خود به طور ناخواسته و اشتباهی با یکی از خبرنگاران شبکه «ان بی سی» دو بار تماس گرفت.

در جریان یکی از این تماس های تلفنی صدای رودی جولیانی شنیده می شود که می گوید: «مشکل اینجا است که ما مقداری پول احتیاج داریم.»

رودی جولیانی در بخش دیگری از این تماس ناخواسته در مورد جو بایدن، رقیب احتمالی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ سخن گفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیروی فضایی آمریکا چیست و چه اهمیتی دارد؟

واکنش ترامپ به استیضاح: دنبال ابطال رای ده‌ها میلیون آمریکایی هستند

مجلس نمایندگان آمریکا به طرح استیضاح ترامپ رای مثبت داد