تظاهرات فلسطینیان در مرز نوار غزه با اسرائیل به مدت ۳ ماه تعلیق شد

تظاهرات فلسطینیان در مرز نوار غزه با اسرائیل به مدت ۳ ماه تعلیق شد
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دست‌کم ۳۴۸ فلسطینی از ماه مارس سال ۲۰۱۸ تا کنون در جریان تجمعات هفتگی در مرز اسرائیل به ضرب گلوله نظامیان این کشور کشته شده‌اند.

آگهی

سازمان دهندگان تظاهرات فلسطینی ها در نوار غزه روز پنجشنبه اعلام کردند که برگزاری تظاهرات روزهای جمعه در مرز این باریکه با اسرائیل را از هفته آینده به مدت سه ماه به حالت تعلیق در می آورند.

هرچند دلیل این تصمیم اعلام نشده است اما تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات هفتگی در مرز نوار غزه با اسرائیل در ماه های اخیر کاهش یافته بود.

اولین تجمع اعتراضی فلسطینیان در مرز با اسرائیل در ماه مارس (اسفند) سال ۲۰۱۸ با استقبال زیادی روبرو شد. بنا به اعلام طلال ابو ظریفه، عضو کمیته سازماندهی تظاهرات «راهپیمایی بازگشت» آخرین تظاهرات هفتگی فلسطینیان ساکن نوار غزه در مرز با اسرائیل روز جمعه ۲۷ دسامبر (ششم دی) برگزار خواهد شد. به گفته وی این تجمعات از روز ۳۰ مارس (۱۱ فروردین) به صورت ماهانه از سر گرفته خواهد شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تظاهرکنندگان ساکن نوار غزه طی ماه های گذشته با تجمع هفتگی در مرز با اسرائیل بر «حق بازگشت» آن دسته از فلسطینیان که هنگام تشکیل کشور اسرائیل در ۱۹۴۸ میلادی مجبور به ترک خانه و زمین های خود شدند تاکید کردند.

لغو محاصره نوار غزه یکی دیگر از خواسته های تظاهرکنندگان فلسطینی بوده است. حدود دو میلیون نفر ساکن نوار غزه هستند که از این تعداد نیمی از آنها زیر خط فقر به سر می برند.

دستکم ۳۴۸ فلسطینی از ماه مارس سال ۲۰۱۸ تاکنون در جریان تجمعات هفتگی در مرز اسرائیل به ضرب گلوله نظامیان این کشور کشته شده اند. بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت ۷۸۰۰ تن نیز مجروح شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال بر سر گفتگوی ویدئویی کنشگران اهل غزه با شهروندان اسرائيلی

اسرائیل: قطعنامه سازمان ملل به حماس جرأت داد تا آخرین پیشنهاد آتش‌بس را رد کند

تداوم جنگ در نوار غزه و حملات هوایی به رفح با وجود تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل