دست‌کم ۱۶ نفر در اثر طوفان فانفون در فیلیپین جان باختند

عکس آرشیوی
عکس آرشیوی Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در اثر این طوفان دسترسی به اینترنت و شبکه تلفن همراه در برخی مناطق آسیب دیده قطع شده است و طبق گفته مقام‌های فیلیپینی در حال حاضر امکان ارزیابی کامل خسارت‌های این طوفان وجود ندارد.

آگهی

طبق گفته مقام‌های فیلیپینی، دست‌کم ۱۶ نفر بر اثر طوفان سهمگینی که روز کریسمس (چهارشنبه ۲۵ دسامبر/۴ دی) مناطق گردشگری در مرکز این کشور را در بر گرفت، جان خود را از دست دادند.

طوفان فانفون با سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت روز گذشته باعث خسارت‌های زیاد مالی نیز در فیلیپین شد.

در اثر این طوفان دسترسی به اینترنت و شبکه تلفن همراه در برخی مناطق آسیب دیده قطع شده است و طبق گفته مقام‌های فیلیپینی در حال حاضر امکان ارزیابی کامل خسارت‌های این طوفان وجود ندارد.

با این حال طبق گفته مقام‌های بیمارستانی، دست‌کم ۱۶ نفر در روستاها و شهرهای ویسایا یکی از سه گروه جزیره اصلی فیلیپین کشته شده‌اند.

طوفان فانفون همچنین جزایر بوراکای و کرون و سایر مناطق گردشگری معروف این کشور را در برگرفته است. 

فرودگاه کالیبو که مقصد پروازی به سمت جزیره بوراکای است بنا بر مشاهدات یک گردشگر کره‌ای به شدت آسیب دیده است. این گردشگر مشاهدات و تصاویر خود را در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار داده است.

یونگ بیونگ جون به خبرگزاری فرانسه از طریق اینستاگرام گفت: «راه‌ها همچنان مسدود هستند اما تلاش‌هایی انجام شده است تا جلوی خسارت‌های بیشتر گرفته شود. واقعا شرایط بد است.»

وی افزود: «همه چیز تا ۱۰۰ متری فرودگاه تخریب شده است. بسیاری از مسافران به دلیل لغو پروازها ناامیدانه در فرودگاه حضور دارند.»

وی همچنین تصریح کرد که تاکسی‌ها فعالیت می‌کنند اما هنوز هوا طوفانی و بارانی است بنابراین کسی نمی‌خواهد از فرودگاه خارج شود.

طوفان فانون گرچه نسبت به طوفان سهمگین هایان در سال ۲۰۱۳ ، قدرت کمتری دارد اما مسیر هایان را طی کرده است. شش سال پیش در اثر طوفان هایان بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ نفر کشته یا مفقود شدند.

ده‌ها هزار نفر از مردم فیلیپین روز گذشته بر اثر این طوفان مجبور شدند تا خانه‌های خود را تخلیه کنند.

در میان قربانیان این طوفان یک افسر پلیس نیز هست که در هنگام گشت زنی با سقوط یک دکل برق دچار برق‌گرفتگی شد. 

 مردم فیلیپین به طوفان‌های متعدد عادت دارند به‌طوریکه هر سال این کشور به طور میانگین در مسیر ۲۰ طوفان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاره شدن و افتادن کابل فشار قوی در بازار کینشاسا جان ۲۶ نفر را گرفت

عملیات نجات دختربچه سرگردان در دریای طوفانی

بیرون آوردن اجساد قربانیان طوفان درویان از زیر گل و لای و آوار