روسیه اولین موشک‌های فراصوتی را به تجهیزات نظامی خود اضافه کرد

روسیه اولین موشک‌های فراصوتی را به تجهیزات نظامی خود اضافه کرد
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روسیه ادعا کرده است که هیچ‌کدام از سامانه‌های کنونی دفاع موشکی در جهان قادر به رهگیری موشک‌های فراصوتی «آوانگارد» نیستند.

آگهی

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که این کشور اولین موشک‌های ماورای صوتی «آوانگارد» را به تجهیزات نظامی خود اضافه کرده است.

به‌گفته مسکو این سامانه موشکی بخشی از نسل جدید موشک‌های روسی است که هر هدفی در تقریبا هر جای جهان در تیررس آن قرار دارد. روسیه همچنین ادعا کرده است که هیچ کدام از سامانه های کنونی دفاع موشکی در جهان قادر به رهگیری موشک های فراصوتی «آوانگارد» نیستند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه که در مورد پیوستن موشک های ماورای صوتی «آوانگارد» به تجهیزات نظامی این کشور منتشر شده آمده است: «سرگئی شویگو، وزیر دفاع به رئیس جمهور پوتین اطلاع داد که اولین موشک های مجهز به سامانه جدید، راهبردی و فوق صوتی "آوانگارد" ساعت ۱۰ صبح به وقت مسکو به تجهیزات نظامی روسیه اضافه شدند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رئیس جمهوری روسیه پیش از این گفته بود که موشک های فراصوتی «آوانگارد» می توانند ۲۰ برابر سریع‌تر از سرعت صوت حرکت کنند. وی همچنین تولید این موشک را با «ساخت اولین ماهواره مجازی زمین» که به فضاپیماهای اسپوتنیک اشاره دارد مقایسه کرده بود.

اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۵۷ ماهواره فضایی اسپوتنیک را به مدار زمین پرتاب کرد. این ماهواره فضایی در بحبوحه جنگ سرد به نماد پیش افتادن اتحاد جماهیر شوروی در زمینه فناوری از ایالات متحده آمریکا تبدیل شد.

سرگئی شویگو تولید موشک بین قاره ای «آوانگارد» را به ارتش روسیه تبریک گفت و از آن به عنوان «نقطه عطفی برای کشور و نیروهای مسلح» نام برد.

مقامات وزارت دفاع روسیه پیش از این اعلام کرده بودند که سامانه موشکی «آوانگارد» در منطقه اورنبورگ مستقر خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پایان طراحی زیردریایی سنگین ایران؛ «بعثت» وارد مرحله تولید شد

بازرسان روسیه در تاجیکستان از بستگان متهمان حمله مسکو بازجویی کردند

واکنش رهبران بین‌المللی به «حمله تروریستی» در مسکو؛ اروپا: شوکه شدیم؛ کی‌یف: کار کرملین است