اعتراض ایران به جلسات رسمی الاحوازیه؛ کویت: حاکمیت ملی ایران محترم است

اعتراض ایران به جلسات رسمی الاحوازیه؛ کویت: حاکمیت ملی ایران محترم است
Copyright عکس از خبرگزاری رسمی کویت(کونا)
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی ابراز نگرانی جمهوری اسلامی از برگزاری نشست‌های برخی اعضاء گروه الاحوازیه با مقام‌های رسمی کویت، این کشور بر احترام به حاکمیت ملی ایران تاکید کرد.

آگهی

محمد ایرانی، سفیر ایران در کویت در جریان دیدار روز یکشنبه خود با خالد جارالله، معاون وزیر خارجه کویت مراتب نگرانی جمهوری اسلامی از برگزاری نشست‌های برخی اعضاء گروه الاحوازیه با مقام‌های رسمی کویت را مطرح کرد.

در مقابل آقای جارالله ضمن تاکید بر این که روابط دو کشور همواره بر پایه احترام متقابل متکی بوده، اظهار داشت که کویت همواره به حق حاکمیت ملی ایران احترام می‌گذارد و به هیچ وجه قصد دخالت در امور داخلی این کشور را نداشته است.

معاون وزیر خارجه کویت خاطر نشان کرد که این دیدارها بر اساس تصمیم فردی انجام شده و گرنه دولت کویت تمامیت ارضی ایران از جمله اهواز را همچنان به رسمیت می‌شناسد.

وزارت خارجه ایران روز شنبه نیز با احضار کاردار سفارت کویت در تهران مراتب مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به او ابلاغ کرد.

«مرزوق غانم» رئیس پارلمان کویت اخیرا با «حکیم کعبی» عضو گروه گروه الاحوازیه دیدار کرده که در جریان آن «عبدالله فهاد عنزی»، نماینده پارلمان کویت نیز حضور داشته است. در پایان این دیدار با اهداء نشان سپر رزمی از آقای کعبی تجلیل شده است.

جمهوری اسلامی گروه الاحوازیه را گروهی «تجزیه‌طلب و تروریستی» می‌داند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

امیر ۸۳ ساله کویت سوگند یاد کرد؛ ولیعهد جدید کیست؟

ظریف: از طریق کویت به عربستان پیغام دادیم که آماده مذاکره ایم

تلاش هزاران آواره فلسطینی برای بازگشت به شمال غزه همزمان با بمباران جنگنده‌های اسرائیل