اعتراض به قانون بازنشستگی ماکرون؛ کارگران اعتصابی کوتاه نمی‌آیند

 اعتراض به قانون بازنشستگی ماکرون؛ کارگران اعتصابی کوتاه نمی‌آیند
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ادامه اعتصابات در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی در حالی ادامه می یابد که هیچ گونه گفتگویی میان اتحادیه‌های کارگری و دولت پیش از ۷ ژانویه پیش‌بینی نشده است.

آگهی

اعتصاب کارکنان سیستم حمل و نقل عمومی پاریس روز یکشنبه در حالی وارد بیست‌ و پنجمین روز خود شد که اتحادیه‌های کارگری همچنان مصمم‌اند به اعتراضات خود علیه اصلاح قانون بازنشستگی ادامه دهند.

به گزارش اپراتور شبکه متروی پاریس، ۱۳ خط از ۱۶ خط متروی پایتخت فرانسه یکشنبه‌شب کار نخواهند کرد. ادامه اعتصابات در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی در حالی ادامه می یابد که هیچ گونه گفتگویی میان اتحادیه‌های کارگری و دولت پیش از ۷ ژانویه پیش‌بینی نشده است، موضوعی که از ادامه اختلال در سیستم حمل و نقل فرانسه در روزهای پایان سال و همزمان با جشن‌های سال نو میلادی خبر می دهد.

شرکت راه‌آهن فرانسه (sncf) اعلام کرده است که بین ۴۰ تا ۵۰ درصد قطارهای سریع‌السیر در آخرین روز هفته به مسافران خدمات ارائه خواهند کرد اما برای روز اول سال جدید تنها ۳۵ درصد قطارها حرکت خواهند کرد. این شرکت به مسافرانی که تا ۲ ‌ژانویه بلیط رزرو کرده‌اند اطمینان داد که بدون قطار نخواهند ماند. 

روز شنبه، معترضان موسوم به جلیقه‌زردهای فرانسه که بیش از یک سال است اعتراضاتشان را به نابرابری اقتصادی و ناکارآمدی دموکراسی فرانسه ادامه دارد همراه با اتحادیه‌های کارگری فرانسه در راهپیمایی در مرکز پاریس و دیگر شهرهای فرانسه شرکت کردند.

در پایان راهپیمایی روز شنبه جلیقه‌زردها و اتحادیه‌های کارگری، بین پلیس و معترضان درگیری رخ داد. پلیس فرانسه جمعیتی که در راهپیمایی روز شنبه در پاریس شرکت کردند را ۴۵۰۰ نفر برآورد کرد.

AP

فیلیپ مارتینز، دبیر کل اتحادیه بزرگ کارگری فرانسه (س ژ ت) در راهپیمایی روز شنبه گفت: «اکنون دولت وظیفه دارد که به معترضان گوش دهد. آنها باید به مردم گوش دهند. ما به نیمه دوم دوره ریاست جمهوری ماکرون رسیده ایم. در این بخش او باید به مردم گوش کند و از متکبر بودن دست بکشد. این فرصت اوست که کاری کند.»

اتحادیه‌های کارگری فرانسه با همراهی دانشجویان اعتصابات خود را علیه اصلاح قانون بازنشستگی از ۵ دسامبر آغاز کردند. اعتصابات در ماه دسامبر و در وضعیتی که مردم به استقبال کریمس و سال نو می روند تاکنون اختلال وسیعی در سیستم حمل و نقل فرانسه ایجاد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صف‌آرایی پزشکان و وکلای فرانسوی علیه اصلاحات بازنشستگی ماکرون

برگزاری یکی از بزرگترین اعتراضات و اعتصابات سراسری در فرانسه

اصلاح نظام بازنشستگی در فرانسه؛ اعتصاب گسترده و تظاهرات مخالفان