دزدان دریایی کامرون هشت ملوان نفتکش یونانی را ربودند

عکس یکی از دزدان دریایی سومالی که در سال ۲۰۱۲ به یک کشتی ماهیگیری تایوانی حمله کردند
عکس یکی از دزدان دریایی سومالی که در سال ۲۰۱۲ به یک کشتی ماهیگیری تایوانی حمله کردند Copyright AP Photo/Farah Abdi Warsameh
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حمله به کشتی‌ها و آدم ربایی با هدف باج گیری در امتداد سواحل غربی آفریقا بسیار متداول است. دزدان دریایی گاه کشتی‌ها را برای چند روز می‌ربایند و در این مدت علاوه بر باج خواهی برای آزادی خدمه، کشتی را نیز غارت می‌کنند.

آگهی

هشت ملوان یک نفتکش یونانی به نام «هپی لیدی» بامداد سه‌شنبه در سواحل کامرون در غرب آفریقا ربوده شدند.

بنا بر اعلام وزارت حمل و نقل یونان این حادثه پس از آن اتفاق افتاد که مردانی مسلح به یکی از قایق‌های آنها که در بندر لیمبه لنگر انداخته بود، حمله کردند.

در میان هشت عضو ربوده شده نام پنج یونانی، دو فیلیپینی و یک اوکراینی دیده می‌شوند. یکی دیگر از خدمۀ نفتکش نیز در جریان این حمله زخمی شده است.

بر اساس این بیانیه، وزیر تجارت دریایی و وزیر خارجۀ یونان به همراه شرکت مدیریت نفتکش‌های این کشور، در حال پیگیری موضوع و پیدا کردن راهی برای آزادی خدمه هستند.

حمله به کشتی‌ها و آدم ربایی با هدف باج گیری در امتداد سواحل غربی آفریقا بسیار متداول است.

دزدان دریایی گاه کشتی‌ها را برای چند روز می‌ربایند و در این مدت علاوه بر باج خواهی برای آزادی خدمه، کشتی را نیز غارت می‌کنند.

یکی دیگر از نفتکش‌های یونان به نام «ایلکا آریستوت» نیز ماه نوامبر در سواحل کشور توگو در غرب آفریقا هدف حملۀ گروهی مسلح قرار گرفت.

در جریان آن حادثه چهار ملوان اسیر شدند که با تلاش‌های دولت یونان ۳ تن از این دریانوردان در ۱۳ دسامبر آزاد شدند اما چهارمین فرد در دوران اسارت درگذشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجوز استقرار نظامیان ترکیه در خلیج عدن برای سیزدهمین بار تمدید شد

شمار پناهجویان جان باخته در آب‌های یونان به دست‌کم ۷۹ نفر افزایش یافت

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها