وزیر نیروهای مسلح فرانسه شب سال نوی میلادی را در خلیج فارس می‌گذراند

وزیر نیروهای مسلح فرانسه شب سال نوی میلادی را در خلیج فارس می‌گذراند
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا به اعلام وزارت نیروهای مسلح فرانسه فلورانس پارلی در آستانه آغاز ماموریت دریایی کشورهای اروپایی در خلیج فارس بر روی ناوچه کوربه حضور پیدا می کند.

آگهی

فلورانس پارلی، وزیر نیروهای مسلح فرانسه شب سال نوی میلادی را بر روی یک ناوچه در تنگه هرمز به همراه ۱۸۰ ملوان نیروی دریایی این کشور سپری خواهد کرد.

بنا به اعلام وزارت نیروهای مسلح فرانسه فلورانس پارلی در آستانه آغاز ماموریت دریایی کشورهای اروپایی در خلیج فارس بر روی ناوچه کوربه حضور پیدا می کند. پاریس پیش از این اعلام کرده بود که ماموریت دریایی کشورهای اروپایی در خلیج فارس از اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز می شود و حدود ۱۰ کشور اروپایی و غیر اروپایی به آن خواهند پیوست.

در بیانیه وزارت نیروهای مسلح فرانسه آمده است که ملوانان نیروی دریایی این کشور از اواسط ماه نوامبر (اواخر آبان) در تنگه هرمز حضور دارند. این وزارتخانه همچنین تاکید کرده است که ملوانان نیروی دریایی این کشور وظیفه تامین امنیت در منطقه و مبارزه با «قاچاق به سود تروریست ها» را برعهده دارند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ماموریت دریایی کشورهای اروپایی در حالی قرار است فعالیت خود را آغاز کند که ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا از ماه نوامبر (آبان/آذر) در منطقه حضور دارد.

دفتر فلورانس پارلی اعلام کرده است که ماموریت دریایی کشورهای اروپایی در تنگه هرمز از اواخر ماه فوریه (اوایل اسفند) با شرکت هلند، دانمارک، لوکزامبورگ به طور کامل به جریان می افتد.

وزارت نیروهای مسلح فرانسه بر عدم مشارکت فرانسه در ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا تاکید کرده است. پاریس هدف از سازماندهی ماموریت دریایی کشورهای اروپایی را عدم تمایل این کشورها به «نمایش» اعمال فشار حداکثری به ایران عنوان کرده است.

دفتر وزیر نیروهای مسلح در این مورد اعلام کرد: «ما نمی خواهیم همه سوژه ها را با یکدیگر در هم بیامیزیم. هدف، تضمین رفت و آمد آزادانه در خلیج [فارس] است.»

مقر فرماندهی ماموریت دریایی کشورهای اروپایی در پایگاه دریایی نیروهای فرانسه در ابوظبی خواهد بود. حدود ۲۰ افسر دریایی دانمارک، هلند، بلژیک و فرانسه در این مقر حضور خواهند داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسانه ژاپنی: توکیو نیروی دفاعی خود را به تنگه هرمز می‌فرستد

آمریکا رسما از آلمان خواست تا به نیروی محافظ دریایی در تنگه هرمز بپیوندد

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد