اعلام فهرست تازه ثروتمندان جهان؛ ۳۰ میلیارد دلاری‌ها اکثرا آمریکایی و فرانسوی هستند

اعلام فهرست تازه ثروتمندان جهان؛  ۳۰ میلیارد دلاری‌ها اکثرا آمریکایی و فرانسوی هستند
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جف بزوس، مدیر عامل آمازون، بیل گیتس، موسس شرکت مایکروسافت و برنار آرنو، مالک شرکت‌های تولید و توزیع اقلام لوکس مصرفی در صدر فهرست ثروتمندان جهان در پایان سال ۲۰۱۹ قرار گرفتند.

آگهی

جف بزوس، مدیر عامل آمازون، بیل گیتس، موسس شرکت مایکروسافت و برنار آرنو، مالک عمده شرکت‌های تولید و توزیع اقلام لوکس مصرفی در صدر فهرست ثروتمندان جهان در پایان سال ۲۰۱۹ قرار گرفتند.

بر پایه فهرستی که بلومبرگ منتشر کرده، در روز پایانی سال ۲۰۱۹ ثروت دو آمریکایی و یک فرانسوی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است.

همچنین در میان ۱۱ نفری که ثروت آنها بیش از ۶۰ میلیارد دلار ارزیابی شده، به جز یک فرانسوی، اسپانیایی و مکزیکی سایر اعضاء این فهرست آمریکایی هستند.

جولیا فلشر کوچ با ۶۱.۹ میلیارد دلار بیشترین رشد ثروت را در یک سال گذشته داشته و پدیده جدید سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود. او بیوه دیوید کوچ، میلیارد آمریکایی است که در ماه اوت گذشته درگذشت. دیوید برادر چارلز کوچ بود.

اما در میان فهرست ۳۲ نفره افرادی که ثروت آنها به بیش از ۳۰ میلیارد دلار رسیده، افزون بر ۱۹ آمریکایی، نام ۵ فرانسوی و ۳ چینی به چشم می‌خورد.

ثبت نام فرانسوی‌ها به عنوان دومین ملیت دارای ثروتمندان بالای ۳۰ میلیارد دلاری در شرایطی است که با شکل‌گیری جنبش جلیقه زردها، انتقادها از دولت امانوئل ماکرون به دلیل افزایش شکاف طبقاتی در جامعه فرانسه در حال افزایش است. همچنین تمامی ابرمیلیاردرهای فرانسوی این فهرست،  ثروتمندان موروثی هستند که به مدیریت سهام مارک‌های معروف اقلام لوکس مشغول هستند و در میان آنها کارآفرین و فعال صنعتی با سابقه دیده نمی‌شود.

این در حالی است که رئیس جمهوری فرانسه وعده داده بود تا با ایجاد بستر مناسب برای کارآفرینی، سهم تولید ثروت خصوصی بر پایه فناوری‌های جدید را توسعه خواهد داد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آکسفام: دارایی‌۱۰ ثروتمند برتر دنیا از ابتدای همه‌گیری کرونا ۲ برابر شده است

دعوای میلیونر روس و همسر سابقش به سواحل خلیج فارس کشیده شد

افت فروش خودروهای برقی فولکس واگن؛ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودروهای بنزینی روی آوردند؟