توقف تولید هواپیمای ۷۳۷مکس؛ تُرکیش از بوئينگ خسارت می‌گیرد

توقف تولید هواپیمای ۷۳۷مکس؛ تُرکیش از بوئينگ خسارت می‌گیرد
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی طولانی شدن فرآیند رفع نقص، شرکت بوئینگ از اولین روز سال نوی میلادی تولید هواپیمای مسافربری مدل ‌۷۳۷مکس را متوقف کردو متعهد شد تا خسارت هواپیمایی تُرکیش را بپردازد.

آگهی

در پی طولانی شدن فرآیند رفع نقص، شرکت بوئینگ از اولین روز سال نوی میلادی تولید هواپیمای مسافربری مدل ‌۷۳۷مکس را متوقف کرد.

نه ماه پس از زمین‌گیر شدن بوئینگ مدل ۷۳۷‌مکس، غول هواپیماسازی آمریکا با اعلام کرد که در عمل به مفاد اطلاعیه ۱۶ دسامبر خود و با توجه به طولانی شدن فرآیند شناسایی و رفع نقص سیستم ایمنی این مدل، تولید آن را از روز ۱ ژانویه ۲۰۲۰ به طور موقت معلق کرده است.

در همین حال شرکت هواپیمایی تُرکیش از موافقت بوئینگ برای جبران خسارت این شرکت در پی زمین‌گیر شدن ۱۲ هواپیمای ۷۳۷مکس و تاخیر در تحویل سفارش‌های پیشین این هواپیمایی خبر داد.

هواپیمایی تُرکیش بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ سفارش خرید هفتاد و پنج فروند هواپیمای ۷۳۷مکس را به بوئینگ داده بود که تا ماه مارس گذشته تنها ۱۲ فروند آن را تحویل گرفته بود.

البته هر دو شرکت از افشای محتوای این توافق مالی امتناع کرده‌اند ولی برخی رسانه‌های ترکیه مدعی شده‌اند که خسارت پرداختی بوئینگ به ترکیش بین ۱۲۰ تا ۲۲۵ میلیون دلار است.

سال گذشته میلادی، در پی دو سانحهٔ هوایی جت‌های ۷۳۷مکس در خطوط هوایی اندونزی و اتیوپی، ۳۴۶ نفر جان باختند. هواپیماهای مدل ۷۳۷مکس از ماه مارس گذشته به دلیل مسائل ایمنی در سراسر جهان زمین‌گیر شد و بررسی‌های بوئینگ برای رفع نقص آن آغاز شد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران بوئینگ ۷۳۷؛ مقاومت آمریکا، روزهای خوش ایرباس و خودداری مسافران از پرواز

توقف پرواز هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس در بسیاری از کشورهای جهان

کدام بازار سرمایه در طول ۱۰ سال گذشته سود بیشتری داشته است: بیت کوین یا مسکن در لندن؟