رهبر ایران: آمریکایی‌ها دارند انتقام داعش را از حشد الشعبی می‌گیرند

رهبر ایران: آمریکایی‌ها دارند انتقام داعش را از حشد الشعبی می‌گیرند
Copyright Office of the Iranian Supreme Leader via AP
Copyright Office of the Iranian Supreme Leader via AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

علی خامنه‌ای: «حشد الشعبی چون داعش را که اینها ساخته و پرداخته کرده بودند زمین‌گیر و ازاله کرد، حالا دارند انتقام می‌گیرند.»

آگهی

علی خامنه ای، رهبر ایران روز چهارشنبه ضمن محکوم کردن حملۀ آمریکا به مواضع کتائب حزب‌الله در عراق گفت که آمریکایی‌ها «دارند انتقام داعش را از حشد الشعبی» می‌گیرند.

این سخنان در جریان دیدار او با گروهی از پرستاران ایران به مناسبت روز پرستار اعلام شد.

علی خامنه‌ای گفت: «حشدالشعبی چون داعش را که اینها ساخته و پرداخته کرده بودند زمین‌گیر و ازاله کرد، حالا دارند انتقام می‌گیرند.» 

او افزود: «بنده و دولت و ملت ایران به شدت این خباثت آمریکا را محکوم می‌کنیم.»

بنا بر گزارش ایرنا علی خامنه‌ای همچنین در واکنش به پیام‌های توییتری اخیر دونالد ترامپ گفت: «ملاحظه می‌کنید در بغداد و سراسر عراق هیجان ضدآمریکایی چقدر است. باز آن جناب توییت کرده که ما این را از چشم ایران می‌بینیم و پاسخ ایران را خواهیم داد. اوّلاً غلط می‌کنید؛ ثانیاً منطقی باشید، که نیستید. مردم کشورهای این منطقه از آمریکا متنفرند. شما آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان جنایت کردید و آدم کشتید.»

علی خامنه‌ای همچنین هشدار داد: «جمهوری اسلامی اگر تصمیم بگیرد با کشوری معارضه و مبارزه کند، صریح این کار را می‌کند. ما به منافع و مصالح کشور و ملتمان پایبندیم؛ به عزت و پیشرفت و عظمت ملت ایران بشدت پایبندیم و هر کس اینها را تهدید کند، بدون هیچ ملاحظه‌ای با او روبه‌رو می‌شویم و ضربه‌ خود را وارد می‌کنیم.»

ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه به مواضع گروه کتائب حزب الله در عراق که از گروه‌های شبه نظامی نزدیک به ایران و حزب‌الله لبنان است حمله کرد؛ این حمله ۲۵ کشته برجای گذاشت.

حمله آمریکا به کتائب حزب الله در تلافی پرتاب بیش از ۳۰ راکت به سمت یکی از پایگاه‌های نظامیان آمریکایی در منطقۀ کرکوک عراق انجام شد. در جریان این حادثه که روز جمعه روی داد، یک پیمانکار آمریکایی کشته و شماری از سربازان این کشور زخمی شدند.

عربستان و بریتانیا حملات راکتی به نظامیان آمریکایی مستقر در عراق را محکوم کرده‌اند. ایران نیز پیش از این در واکنش، بمباران مواضع شبه‌نظامیان کتائب را «مصداق بارز تروریسم» خوانده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قدرت‌نمایی ایران و آمریکا در عراق به چه کسی ضرر می‌زند؟

ایران کاردار سوئیس را در ارتباط با «اظهارات جنگ طلبانه مقامات آمریکا» به وزارت خارجه احضار کرد

هواداران حشد شعبی منطقه سبز بغداد را ترک کردند