حملات تازه طالبان در شمال افغانستان دست کم ۲۶ کشته برجای گذاشت

نیروهای امنیتی افغانستان
نیروهای امنیتی افغانستان Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان اعلام کرده است که حمله به پاسگاه امنیتی پلیس در ولایت بلخ توسط برخی عناصر نفوذی صورت گرفته است.

آگهی

موج جدید حملات طالبان در مناطق شمالی افغانستان دست کم ۲۶ کشته برجای گذاشته است. آسوشییتدپرس روز چهارشنبه به نقل از مقامات محلی در افغانستان ضمن اعلام این خبر تصریح کرد که هدف عمده این حملات، نیروهای امنیتی تحت امر دولت مرکزی بوده‌اند.

شبه نظامیان طالبان که کنترل حدود نیمی از خاک افغانستان را در دست دارند تقریبا به صورت روزانه در حملاتی سربازان، نیروهای امنیتی و مسئولان دولتی را هدف قرار می‌دهند که در اغلب موارد غیرنظامیان نیز از گزند این حملات در امان نمی‌مامند.

به گزارش آسوشییتدپرس در جریان حملات تازه نیروهای طالبان به شمال افغانستان دست کم ۲۶ نفر جان باخته‌اند. بر اساس این گزارش طالبان مسئولیت کلیه حملات را برعهده گرفته است.

یکی از این حملات سه شنبه شب به پاسگاه پلیس در بخش «دشت ارچی» واقع در ولایت قندوز صورت گرفته که به گفته یک مسئول محلی دست کم ۱۰ کشته و ۴ مجروح برجای گذاشته است.

بر اساس این گزارش طاللبان در حمله‌ای دیگر به یک پاسگاه در ولایت بلخ ۸ تن از نیروهای امنیتی دولت را کشتند. به گفته یک مسئول محلی از سرنوشت چهار مامور دیگر امنیتی که در جریان این حمله به شدت مجروح شده بودند خبری در دست نیست.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان اعلام کرده است که حمله به پاسگاه امنیتی پلیس در ولایت بلخ توسط برخی عناصر نفوذی صورت گرفته است. به گفته سخنگوی طالبان عناصری از مدت‌ها پیش به صفوف نیروهای امنیتی در ولایت بلخ نفوذ کرده و منتظر فرصتی مناسب برای انجام حمله شده بودند.

با آنکه طالبان غالبا در برعهده گرفتن مسئولیت حملات اندکی غلو می‌کند اما بارها دیده شده که اعضای این گروه شورشی برای آنکه اهداف خود را ساده‌تر مورد حمله قرار دهند یونیفرم‌های ماموران امنیتی را به تن کرده و به برخی مراکز دولتی و نظامی نفوذ می‌‌کنند.

طالبان همچنین در سومین حمله سه شنبه شب خود به مناطق شمالی افغانستان پاسگاه نیروهای امنیتی در ولایت تخار را هدف قرار دادند. محمد جواد هجری، سخنگوی والی تخار با تایید وقوع این حمله اعلام کرده است که در جریان تبادل آتش میان دو طرف هفت نیروی امنیتی و یازده تن از نیروهای طالبان کشته شدند.

هدف قرار دادن یک مجتمع نیروهای شبه نظامی هوادار دولت در ولایت جوزجان بخشی دیگر از حملات تازه طالبان را تشکیل داد که در جریان آن دست کم ۱۴ نیروی امنیتی افغانستان جان خود را از دست داده‌اند.

گفته می‌شود که مجتمع نظامی مشابهی نیز روز یکشنبه در ولایت تخار هدف حمله نیروهای طالبان قرار گرفت که به کشته شدن دست کم ۱۷ شبه نظامی وابسته به دولت منجر شد. به این مجموعه همچنین باید حمله روز جمعه به پاسگاهی در ولایت هلمند را نیز اضافه کرد که سبب جان باختن دست کم ۱۰ سرباز دولتی شد.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که گروه طالبان روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در جریان مذاکرات صلح با آمریکا قصد برقرای آتش‌بس در افغانستان را ندارند و تنها به کاهش سطح خشونت‌ها اقدام خواهند کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ملا ننگیالی از فرماندهان ناراضی طالبان در حمله پهپادی آمریکا کشته شد

طالبان با حمله به پاسگاهی در هلمند ۱۰ سرباز ارتش افغانستان را کشت

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد