گزارش اختصاصی یورونیوز از مراسم تشییع قاسم سلیمانی

مراسم تشییع پیکر قاسم سلیمانی
مراسم تشییع پیکر قاسم سلیمانی Copyright عکس از ای پی
Copyright عکس از ای پی
نگارش از جواد منتظرییورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به جواد منتظری، خبرنگار یورونیوز «بهترین پاسخ» را «اخراج آمریکایی‌ها از منطقه» خواند.

آگهی

جواد منتظری، خبرنگار یورونیوز با حضور در مراسم تشییع پیکر قاسم سلیمانی، فرماندهٔ نیروی قدس سپاه نظر شماری از مقامات سیاسی و نظامی ایران را دربارهٔ واکنش مناسب در برابر آمریکا جویا شد.

محمود صادقی، نمایندهٔ مردم تهران در مجلس با تأکید بر آنکه آمریکا «به شکل آشکار مقررات بین‌المللی را نقض کرده» کمترین واکنش به چنین رفتاری را «اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه» عنوان کرد. وی همچنین اشاره کرد که مجلس عراق با رأی روز گذشتهٔ خود خواستار چنین اقدامی شده است.

امیرعلی حاجی زاده، فرماندهٔ نیروی هوایی سپاه نیز واکنش مناسب را در «ازاله کردن نیروهای آمریکا از منطقه» خلاصه کرد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این در حالی است که احمد وحیدی، وزیر پیشین دفاع، و رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در ایران با اشاره به «ارزش وصف‌ناپذیر قاسم سلیمانی» گفت که آمریکایی‌ها «باید تقاص پس دهند.»

همچنین علی مطهری، دیگر نماینده مردم تهران در مجلس نیز «بهترین پاسخ» را «اخراج آمریکایی‌ها از منطقه» برشمرد و  ابراز امیدواری کرد که کشته شدن قاسم سلیمانی «مقدمه‌ای برای آزادی فلسطین» باشد.

این درحالی است که پس از رای دیروز نمایندگان پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از این کشور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های سختی را علیه عراق وضع خواهد کرد.

کاروان حامل پیکر قاسم سلیمانی، فرماندهٔ نیروی قدس سپاه پاسداران در ساعات اولیه بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه هدف حملهٔ هوایی نیروهای آمریکایی قرار گرفت، حمله‌ای که منجر به کشته شدن قاسم سلیمانی و همرانش شد. تنش میان ایران و آمریکا در روزهای پس از این رویداد بیش از پیش افزایش یافته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش تند دونالد ترامپ: شدیدترین تحریم‌ها را علیه عراق اعمال می‌کنیم

پیکر قاسم سلیمانی در تهران تشییع شد

پاسخ مجلس نمایندگان آمریکا به دونالد ترامپ: شما یک دیکتاتور نیستی