پاسخ مجلس نمایندگان آمریکا به دونالد ترامپ: شما یک دیکتاتور نیستی

پاسخ مجلس نمایندگان آمریکا به دونالد ترامپ: شما یک دیکتاتور نیستی
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا: «قدرت جنگی (مجوزهای جنگی) طبق قانون اساسی آمریکا زیر نظر کنگره است و شما باید قطعنامه دریافت مجوزهای جنگ از کنگره را بخوانی. زیرا شما یک دیکتاتور نیستی.»

آگهی

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار پیامی در توییتر در پاسخ به توئیت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور به وی یادآور شده است که او یک دیکتاتور نیست و باید مجوزهای حمله احتمالی به ایران را از کنگرۀ این کشور دریافت کند.

این کمیته در توئیت یکشنبه شب خود نوشت: «این پست رسانه‌ای برای یادآوری این نکته است که قدرت جنگی (مجوزهای جنگی) طبق قانون اساسی آمریکا زیر نظر کنگره است. و شما باید قطعنامه دریافت مجوزهای جنگ از کنگره را بخوانی چرا که شما یک دیکتاتور نیستی».

دونالد ترامپ روز گذشته و پس از تهدید ایران به حمله، در پیامی اعلام کرده بود: «این پست‌های رسانه‌ای باید به عنوان ابلاغیه‌ای به کنگره ایالات متحده محسوب شود که اگر ایران به هر هدف یا شخص آمریکایی حمله کند، ایالات متحده به سرعت و با قدرت حمله متقابل صورت خواهد داد، شاید هم حمله‌ای در ابعاد نامتناسب. برای چنین ابلاغیه‌ای، قانونی (تصمیم کنگره) نیاز نیست اما در هر حال (با انتشار این توئیت) ابلاغ شده است.»

نگرانی از تشدید درگیری‌های میان ایران و آمریکا در منطقه خاورمیانه به شدت افزایش یافته است بویژه که روز گذشته رئیس جمهوری آمریکا گفت که در صورت حمله انتقام‌گیرانه ایران پس از کشته شدن قاسم سلیمانی و همراهانش در حمله پهپادهای آمریکایی، به ۵۲ نقطه ایران از جمله اماکن فرهنگی حمله می‌کند.

با این حال مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا ساعاتی بعد گفت که حمله احتمالی آمریکا تنها به اهدافی که از نظر قانونی و در وضعیت جنگی مجاز است، انجام خواهد شد.

با انتشار خبر شب گذشته مبنی بر اینکه تهران تمام محدودیت‌های عملیاتی برنامه هسته‌ایش را کنار می‌گذارد نیز بعد دیگری به وضعیت تنش‌زای این روزهای منطقه افزوده شده است.

در چنین شرایطی کنگره ایالات متحده و بویژه نمایندگان دموکرات تلاش دارند دونالد ترامپ را به قانون اساسی و قطعنامه‌های کنگره مقید و او را مجبور کنند برای هرگونه حمله به مواضع ایران از کنگره مجوز بگیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجلس نمایندگان آمریکا طرح محدود کردن اختیار ترامپ برای حمله به ایران را تصویب کرد

گزارش اختصاصی یورونیوز از مراسم تشییع قاسم سلیمانی

فرمانده سپاه در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی: انتقام‌، راهبردی خواهد بود